Genel Bilgi
Kod | CMS209 |
Ad | Teknik İngilizce I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fatma Elçin ERKURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Fatma Elçin ERKURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
öğrencileri çevre mühendsiliği alanında teknik terimlerin ingilizcelerini hakkında detaylı bilgilendirme
Dersin İçeriği
çevre bilimleri alanında İngilizce teknik terimler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları, çevre mühendi̇sli̇ği̇ tekni̇k sözlüğü
Notlar
Ders notları, çevre mühendi̇sli̇ği̇ tekni̇k sözlüğü
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Arıtma sistemlerini İngilizce olarak tanımlayabilme |
ÖÇ02 | Hava kirliliği ve atmosferdeki doğa olaylarını İngilizce açıklayabilme |
ÖÇ03 | Katı atık kaynakları ve yönetimi konularını İngilizce ifade edebilme |
ÖÇ04 | Çevre Mühendisliği konularında İngilizce kaynakları kullanabilme |
ÖÇ05 | Çevre Mühendisliği konularında İngilizce okuma, anlama, yazma ve konuşma yeteneğini geliştirebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | çevre mühendisliği teknik terimler | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | çevre mühendisliği teknik terimler-2 | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | çevre mühendisliği teknik terimler-3 | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | hava kirlenmesi teknik terimler | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | hava kirlenmesi teknik terimler-2 | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | hava kirlenmesi teknik terimler-3 | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | makale seçimi ve okuma yöntemi | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | makale okuma | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | makale okuma-2 | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | toprak kirliliği teknik terimler | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | toprak kirliliği teknik terimler-2 | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | makale okuma-3 | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | makale okuma-4 | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | makale okuma-5 | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
AKTS | 3 AKTS |