CMS319 Betonarme ve Çelik Yapılar

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CMS319
Ad Betonarme ve Çelik Yapılar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DEMET KALAT
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi DEMET KALAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. Hasan Kıvanç YEŞİLTAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Beton ve donatının gerçek malzeme davranışlarının bilinmesi. Bu davranışları ile betonarme taşıyıcı sistemlerinin birbirlerine yük aktarımı ile elemanların boyutlarının ve donatı miktarlarının hesaplanması.

Dersin İçeriği

Betonarme yapılarının taşıyıcı elemanlarının (lkolon, kiriş, döşeme) taşıdıkları yükler altında boyutlarının ve donatı miktarlarının hesaplanması.

Dersin Ön Koşulu

Fizik dersi, statik mukavemet derslerinin alınmış olması.

Kaynaklar

Dersler için hazırlanan notlar öğrenciye verilir.

Notlar

Betonarme Cilt 1. Davranış ve Hesap İlkeleri Uğur Ersoy, Erdem Canbay, Güney Özcebe EVRİM YAYINLARI


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Taşıyıcı sistem elemanlarında eğilme etkisi altında çalışan kirişlerin boyut ve donatı miktarlarını hesaplar.
ÖÇ02 Taşıyıcı sistem elemanlarından kolonların boyut hesaplarının yapılmasını ve etriyeli ve nervürlü kolonlarda donatı miktarlarının hesaplanmasını bilir.
ÖÇ03 Betonarme taşıyıcı sistem elemanlarının taşıma kapasitelerini taşıma gücü yöntemi ile hesaplanmasını bilir.
ÖÇ04 Betonarme taşıyıcı elemanlarından kirişlerin taşıma kapasitelerini hesaplar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi  4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal  Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı  Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Yükler, Düşey ve yatay, sabit ve hareketli yükler. Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tasarım aşamaları Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Taşıyıcı sistem düzenlenme ilkeleri. Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Taşıyıcı Sistemin Oluşturulması Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Beton ve çeliğin malzeme özellikleri ve davaranışları Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kesit hesabı, kolon türleri, kolan boyut ve donatı miktarlarının taşıma gücü yöntemi ile hesaplanması Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Etriyeli ve fretli kolonlarının boyut ve donatı hesapları. Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ders Notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 BASİT EĞİLME ETKİSİ ALTINDAKİ ELEMANLARIN TAŞIMA GÜC Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kirişlerin kırılma türleri, basınç kırılması, çekme kırılması. Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 BASİT DONATILI DİKDÖRTGEN KESİTLİ DENGELİ KİRİŞLERİN TAŞIMA GÜCÜ Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 ÇİFT DONATILI BETONARME KESİTLER Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 TABLALI KESİTLER, Tablalı Kesitin Özellikleri Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 KESİT GEOMETRİSİ DEĞİŞİK KİRİŞLER Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Tüm konular için örnek çözümleri ve tekrarları Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.06.2024 02:28