Genel Bilgi
Kod | CMS325 |
Ad | Gürültü Kontrolü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ESRA DENİZ GÜNER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. ESRA DENİZ GÜNER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Gürültünün tanımı, gürültü seviyeleri ile ilgili değerlendirmeler ve işlemler yapmasını sağlamak
Dersin İçeriği
Ses, sesin oluşumu ve ses ile ilgili ölçü birimlerinin tanımlarını yapar
Dersin Ön Koşulu
Çevre Mühendisliği temel derslerini almış olmak
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
İnternet ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ses, sesin oluşumu ve ses ile ilgili ölçü birimlerinin tanımlarını yapar |
ÖÇ02 | Gürültünün tanımı, gürültü seviyeleri ile ilgili değerlendirmeler ve işlemler yapar |
ÖÇ03 | Farklı gürültü kaynaklarının karakteristik özellikleri hakkında bilgi sahibi olur ve analiz yapar |
ÖÇ04 | Çevresel Gürültü Kontrolü ve Yönetimi Yönetmeliği ile ilgili değerlendirmeleri yapar, bu yöentmelikteki sınır değerleri anlamlandırır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ses ve Gürültü Kavramları, Ses ve İşitsel Algılama, Sesle İlgili Büyüklükler ve Tanımlar | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Akustik ile ilgili genel bilgiler, ses gücü birimleri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sesin yayılımı ve ilgili parametreler | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Temel dB hesaplamaları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Yapılarda Akustik Konfor Farklı Özellikteki Yapıların Gürültü Açısından Değerlendirilmesi, Yapılarda Gürültü Denetimi Açısından Konfor Koşulları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Gürültünün spektral bileşenleri, band filtreleri ve ağırlıklı ölçme filtreleri. | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Gürültü türleri, kaynakları ve etkileri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Yapı Elemanlarında Akustik Konfor ve Değerlendirilmesi, Ses Yalıtımı Hesaplama İlkeleri, Ses Yalıtımı Değerlendirme Ölçütleri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Titreşim ile ilgili temel bilgiler, titreşim kaynakları ve özellikleri, titreşimin insan üzerindeki etkileri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Gürültü önlemleri, temel kontrol tedbirleri ve yöntemleri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Çevresel gürültünün tanımı | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Gürültü ölçümleri ve ölçme yöntemleri ve uygulamalı ölçüm | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Yapı içi, dışı ve açık alan ölçme esasları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Meteorolojik etkenler, mesafeye bağlı çevresel düzeltme katsayıları ve kullanımları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |