Genel Bilgi
Kod | CMZ320 |
Ad | Temel İşlemler 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BELGİN BAYAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Su ve atıksu arıtımında fiziksel temel işlemler ile ilgili kavramların verilmesi (reaksiyon kavramı ve kinetiği; reaktör kavramı ve kinetiği); Su ve atıksu arıtımında kullanılan temel fiziksel işlemlerin ve uygulamalarının öneminin öğrenilmesi; Su ve atıksu arıtma tesislerinin fiziksel arıtma ünitelerinin projelendirilmesine temel teşkil edecek bilgi ve teorilerin verilmesi ( Pıhtılaştırma ve yumaklaştırma kinetiği, Fiziksel ve/veya kimyasal çöktürme kinetiği; Akım dengeleme havuzları; Flotasyon kinetiği) ; Biyolojik arıtma sistemlerinde arıtmanın gerçekleştirilmesindeki süreçler ve kinetik ifadelerin verilmesi; Biyolojik arıtma tesislerinin projelendirilmesinde gerekli olan kriterler ve tasarım parametrelerinin verilmesi
Dersin İçeriği
Reaksiyon kavramı ve kinetiği; Reaktör kavramı ve kinetiği; Akım dengeleme; Pıhtılaştırma ve yumaklaştırma kinetiği; Çökeltme kinetiği; Flotasyon kinetiği; Arıtma tesislerinde biyolojik büyüme kinetiği ve biyolojik arıtma prosesleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları;
Notlar
Çözümlü Problemlerle Temel Prosesler, Pro. Dr. Yılmaz Muslu, İ.T.Ü. Yayınları; Wastewater Engineering: Treatment,Disposal,Reuse, Eds:Metcalf& Eddy, McGraw-Hill Int. Edt.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su ve atıksu arıtımında kullanılan biyolojik reaksiyonlar hakkında bilgi sahibi olunur |
ÖÇ02 | Su ve atıksu arıtımında kullanılan reaksiyonların gerçekleştiği reaktörler hakkında bilgi sahibi olunur |
ÖÇ03 | Çevre Mühendisliğinde fiziksel, kimyasal ve biyolojik proseslerin su ve atıksu arıtımındaki önemi hakkında bilgi sahibi olunur |
ÖÇ04 | Su ve atıksu arıtımında kullanılan fiziksel ve kimyasal reaksiyonlar hakkında bilgi sahibi olunur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Reaksiyon kavramı ve kinetiği, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap |
2 | Reaksiyon kavramı ve kinetiği (konuya devam), | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Reaktör kavramı ve kinetiği: Tam karışımlı kesikli reaktörler, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
4 | Reaktör kavramı ve kinetiği: Tam karışımlı sürekli reaktörler, seri bağlı reaktörler, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
5 | Reaktör kavramı ve kinetiği: Piston akımlı reaktörler, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap |
6 | Reaktör kavramı ve kinetiği: Piston akımlı reaktörler ( konuya devam) | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Biyolojik süreçler: mikroorganizma metabolizması, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Biyolojik süreçler: Biyolojik arıtma prosesleri, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Biyolojik süreçler: Biyolojik arıtma prosesleri (konuya devam), | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Pıhtılaştırma ve yumaklaştırma kinetiği, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Çökeltme kinetiği, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Çökeltme kinetiği (konuya devam), | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Akım dengeleme havuzları, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Flotasyon kinetiği. | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |