CMS417 Yapay Sulak Alanlar

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CMS417
Ad Yapay Sulak Alanlar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. Emine Su TURAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Maddenin özellikleri. Kapalı sistemler termodinamiği. İlkyasa çözümlemesi. açıksistemler termodinamiği. İkinci yasa çözümlemesi.

Dersin İçeriği

Klasik termodinamiğin temel prensiplerini öğretmek. Öğrencilere kapalıve açıksürekli birakışveya kararsız düzgün akışsistemleri ile ilgili temel termodinamik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme yetisi kazandırmak.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Yapay Sulak alanlarda Atıksu Arıtımı, Zeynep Zaimoğlu, Seçil Bozkurt, Adana Nobel Yayınevi

Notlar

internet notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sulak alan kavramını ve önemini bilir.
ÖÇ02 Doğal sulak alanlar hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Yapay sulak alanlar hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ04 Yapay sulak alanların tasarımını öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal  Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı  Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Doğal Sulak Alanlar Tanımı Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Doğal Sulak Alan Ekosistemi Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Doğal Sulak Alan Ekosistemi 2 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Doğal Ekosistemlerin Korunması Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Doğal Ekosistemleri Tehdit Eden Çevresel Etmenler Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Doğal Ekosistemleri Tehdit Eden Çevresel Etmenler 2 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Doğal Sulak Alanlar Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
9 Yapay Sulak Alanlar Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Yapay Sulak Alanlarda Atıksu Arıtımı Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Yapay Sulak Alanlarda Atıksu Arıtımı 2 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Yapay Sulak Alanlar-2 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Yapay Sulak Alanlarda Atıksu Arıtım Metotları Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Yapay Sulak Alanlarda Atıksu Arıtım Metotları 2 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Yapay Sulak Alanlarda Atıksu Arıtım Metotları 3 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 70
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,80
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.06.2024 02:24