Genel Bilgi
Kod | CMS421 |
Ad | Yeraltı Suyu Arıtma Teknolojileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | İsmail Yiğit SEÇKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
İsmail Yiğit SEÇKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin; sürdürülebilirlik ve çevre kavramlarının planlama ile bütünsel ilişkisini ve plancı ile planlamanın doğal değerleri koruma-kollamasındaki sorumluluğunu kavraması, sürdürülebilir planlamanın ilke ve yöntemleri konusunda bilgilenmesi.
Dersin İçeriği
Sürdürülebilirlik ile Yeraltı su yapısının anlaşılması ve arıtma yöntemlerinin öğretilmesi
Dersin Ön Koşulu
Okuma ve araştırma
Kaynaklar
ders notları
Notlar
İnternet ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler yeraltı suyunun özelliklerini tam olarak tanıdıktan sonra, dünyadaki ve ülkemizdeki yeraltı rezervlerinin değerlendirilmesi hakkında bilgiye sahip olacaktır |
ÖÇ02 | Öğrenciler yeraltı su kalitesi ve miktarı ile ilgili temel konuları öğreneceklerdir. |
ÖÇ03 | Avrupa Birliği ve Türkiyedeki yasal mevzuatlarla yeraltısuyu düzenlemeleri hakkında ayrıntılı bilgi kazınımı |
ÖÇ04 | Yeraltı suyunun arıtılmasında kullanılabilecek yöntemler hakkında ayrıntılı bilgi kazınımı |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hidrolojik döngü 1 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Gözenekli ortamın özellikleri 2 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kirleticilerin yapısı-organik kirleticiler, organik kirleticileri belirlemede kullanılan genel parametreler 3 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Akifer sistemleri 4 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yüzey-yeraltı suyu etkileşimi 5 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Remediasyon, günümüzde remediasyon mühendisliği uygulamala 6 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kirleticilerin yapısı-organik kirleticiler, organik kirleticileri belirlemede kullanılan genel parametreler 7 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yeraltı suyunda taşınımı olan kirleticilerin akibetlerinin incelenmesi 8 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kirletici özellikleri, Yeraltı suyu gözlemi ve su kalitesi 9 | sunum hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
11 | Toprak buhar ekstraksiyonu, Hava ile sıyırma 10 | Sunum hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
12 | Pompala arıtma yöntemi, Biyoremediasyon ve fitoremediasyon 11 | Sunum hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
13 | Katılaştırma ve sabitleştirme, pasif reaktif bariyerler 12 | Sunum hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
14 | Yeraltı suyu arıtma teknolojilerinin dünyada yapılan başarılı örneklerinin incelenip tartışılması 13 | Sunum hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
15 | Yeraltı suyu arıtma proseslerinin araştırılıp uygunluğunun yorumlanması 14 | Sunum hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |