Genel Bilgi
Kod | CMS423 |
Ad | Aktif Çamur Mikrobiyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilere atık su arıtımnda en yaygın kullanılan aktif çamur sisteminin anlaşılması için sunulmaktadır. Derste öğrenciye aktif çamurda bulunan organizmaların ne işe yaradığı, bunların çevre mühendisliğinde nasıl kullanılacağı, indikatör organizmaların ne işe yaradığını, görülmeleri halinde nasıl yorumlanacaklarını ve işletme problemlerini nasıl çözeceklerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Aktif Çamur Mikroorganizmalarının sınıflandırması, aralarındaki farkları ve ortak özellikleri, Çevre Mühendisliği açısından bu mikroorganizmaların önemi, Aktif Camur Mikroorganizmalarınin metabolik sınıflandırılması, hangi metabolik seviyedeki organizmanın ne işe yarayacağı, Aktif çamur organizmalarının aktif çamur sistemlerindeki durumuna bakarak surecin nasıl yorumlanabileceği, Çamur şişmesi, Zooglea çamuru, filamentli çamuru, Filamentli organizmalarin identifikasyonu, Flokların morfolojisi, Protozoa, Ciliata ve önemi, yorumlanması, Flagellata ve önemi, yorumlanması, Rhizopoda ve önemi, yorumlanması, Actinopoda ve önemi, yorumlanması, Metazoa ve önemi, yorumlanması, aktif çamur işletme problemleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notları
Notlar
ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Aktif Çamur Mikroorganizmalarının sınıflandırmasını yapabilir, aralarındaki farkları ve ortak özellikleri bilir |
ÖÇ02 | Çevre Mühendisliği açısından bu mikroorganizmaların önemini değerlendirebilir |
ÖÇ03 | Aktif Camur Mikroorganizmalarınin metabolik sınıflandırılmasını bilir, hangi metabolik seviyedeki organizmanın ne işe yarayacağını bilir |
ÖÇ04 | Aktif çamur organizmalarının aktif çamur sistemlerindeki durumuna bakarak surecin nasıl yorumlanabileceğini bilir, |
ÖÇ05 | Aktif çamur sistemlerinde görülen bazi mikroorganizma veya mikroorganizma gruplarının baskın olması durumunda neler yapılması gerektiğini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aktif Çamur Mikroorganizmalarının sınıflandırmasını yapabilir, aralarındaki farkları ve ortak özellikler | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Çevre Mühendisliği açısından mikroorganizmaların önemi ve süreçteki işlevleri | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Aktif çamur sistemlerinde görülen bazı mikroorganizma veya mikroorganizma gruplarının baskın olması durumunda bunların neye işaret ettiği ve yapılması gerekenler. | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Çamur şişmesi, Zooglea çamuru, filamentli çamuru | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Filamentli organizmalarin tür teşhisi | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Filamentli organizmalarin tür teşhisi 2 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Flokların morfolojisi | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma ve Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Protozoa: Işınsal ayaklılar ve Işınsal ayaklıların'nın aktif çamurdaki önemi, Işınsal ayaklıların aktif çamurda varlığının yorumlanması | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Protozoa: Işınsal ayaklılar ve Işınsal ayaklıların'nın aktif çamurdaki önemi, Işınsal ayaklıların aktif çamurda varlığının yorumlanması-2 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Protozoa: Işınsal ayaklılar ve Işınsal ayaklıların'nın aktif çamurdaki önemi, Işınsal ayaklıların aktif çamurda varlığının yorumlanması-3 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Protozoa: Işınsal ayaklılar ve Işınsal ayaklıların'nın aktif çamurdaki önemi, Işınsal ayaklıların aktif çamurda varlığının yorumlanması-4 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Hayvanlar (Rotifera, nematoda v.s.) ve aktif çamurdaki önemi, aktif çamurdaki varlığının yorumlanması | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Aktif çamurla ilgili diğer işletme problemleri | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel tekrar | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 13 | 13 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |