CMS423 Aktif Çamur Mikrobiyolojisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CMS423
Ad Aktif Çamur Mikrobiyolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders öğrencilere atık su arıtımnda en yaygın kullanılan aktif çamur sisteminin anlaşılması için sunulmaktadır. Derste öğrenciye aktif çamurda bulunan organizmaların ne işe yaradığı, bunların çevre mühendisliğinde nasıl kullanılacağı, indikatör organizmaların ne işe yaradığını, görülmeleri halinde nasıl yorumlanacaklarını ve işletme problemlerini nasıl çözeceklerini öğretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Aktif Çamur Mikroorganizmalarının sınıflandırması, aralarındaki farkları ve ortak özellikleri, Çevre Mühendisliği açısından bu mikroorganizmaların önemi, Aktif Camur Mikroorganizmalarınin metabolik sınıflandırılması, hangi metabolik seviyedeki organizmanın ne işe yarayacağı, Aktif çamur organizmalarının aktif çamur sistemlerindeki durumuna bakarak surecin nasıl yorumlanabileceği, Çamur şişmesi, Zooglea çamuru, filamentli çamuru, Filamentli organizmalarin identifikasyonu, Flokların morfolojisi, Protozoa, Ciliata ve önemi, yorumlanması, Flagellata ve önemi, yorumlanması, Rhizopoda ve önemi, yorumlanması, Actinopoda ve önemi, yorumlanması, Metazoa ve önemi, yorumlanması, aktif çamur işletme problemleri.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

ders notları

Notlar

ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Aktif Çamur Mikroorganizmalarının sınıflandırmasını yapabilir, aralarındaki farkları ve ortak özellikleri bilir
ÖÇ02 Çevre Mühendisliği açısından bu mikroorganizmaların önemini değerlendirebilir
ÖÇ03 Aktif Camur Mikroorganizmalarınin metabolik sınıflandırılmasını bilir, hangi metabolik seviyedeki organizmanın ne işe yarayacağını bilir
ÖÇ04 Aktif çamur organizmalarının aktif çamur sistemlerindeki durumuna bakarak surecin nasıl yorumlanabileceğini bilir,
ÖÇ05 Aktif çamur sistemlerinde görülen bazi mikroorganizma veya mikroorganizma gruplarının baskın olması durumunda neler yapılması gerektiğini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal  Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı  Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Aktif Çamur Mikroorganizmalarının sınıflandırmasını yapabilir, aralarındaki farkları ve ortak özellikler Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Çevre Mühendisliği açısından mikroorganizmaların önemi ve süreçteki işlevleri Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Aktif çamur sistemlerinde görülen bazı mikroorganizma veya mikroorganizma gruplarının baskın olması durumunda bunların neye işaret ettiği ve yapılması gerekenler. Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Çamur şişmesi, Zooglea çamuru, filamentli çamuru Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Filamentli organizmalarin tür teşhisi Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Filamentli organizmalarin tür teşhisi 2 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Flokların morfolojisi Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma ve Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Protozoa: Işınsal ayaklılar ve Işınsal ayaklıların'nın aktif çamurdaki önemi, Işınsal ayaklıların aktif çamurda varlığının yorumlanması Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Protozoa: Işınsal ayaklılar ve Işınsal ayaklıların'nın aktif çamurdaki önemi, Işınsal ayaklıların aktif çamurda varlığının yorumlanması-2 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Protozoa: Işınsal ayaklılar ve Işınsal ayaklıların'nın aktif çamurdaki önemi, Işınsal ayaklıların aktif çamurda varlığının yorumlanması-3 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Protozoa: Işınsal ayaklılar ve Işınsal ayaklıların'nın aktif çamurdaki önemi, Işınsal ayaklıların aktif çamurda varlığının yorumlanması-4 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Hayvanlar (Rotifera, nematoda v.s.) ve aktif çamurdaki önemi, aktif çamurdaki varlığının yorumlanması Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Aktif çamurla ilgili diğer işletme problemleri Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Genel tekrar Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 13 13
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.06.2024 02:25