Genel Bilgi
Kod | CMS422 |
Ad | Deniz Deşarjı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DEMET KALAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Deniz suyu ortamındaki kirleticileri belirler ve etkilerini tespit eder. Deniz suyunun kalitesini belirler ve yorumlayabilir. Deniz suyunun iyileştirilme ve geliştirilme çalışmaları konularında bilgi kazanır.
Dersin İçeriği
ayrışması, Denizaltı mansıplarının projelendirilmesi, Deniz deşarjlarında modellemenin öğretilmesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders öncesinde ve sırasında verilen notlar
Notlar
internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Deniz deşarjında kullanılan boru cinsler. deşarj hattı döşeme yöntemleri, pompalama yükseklilerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Deniz deşarjı ile ilgili olarak deşarj yapıları arasından yayıcıların boyutlarının hesaplanması ve projelendirilmesi, hidrolik hesaplarını yapmayı ve boru hidroliğini öğrenir. |
ÖÇ03 | Deniz deşarjı ile ilgili olarak deniz ortamı ve ortamın bileşenleri, denize ait kıyı bilgileri, denize ait akıntılar ve deniz suyu özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Deniz deşarjı ve deşarj sistemine ait yayıcılar ve deniz ile ilgili bilgileri kullanarak, denize yapılan derin deşarj sistemlerinde seyrelme hesaplarını yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre Standartları. | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sürdürülebilirlik ve Atıksu Deniz Deşarj Sistemleri. | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Deniz Ortamının Özellikleri. | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Akıntılar. | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Atıksu Deniz Deşarjı Sistemleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Atıksuların Deniz Ortamında Seyrelmesi | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Deniz Deşarjı Tesislerinin Hidrolik Tasarımı | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dalga ve Akıntı Hareketleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Atıksu Ön Arıtma ve Deniz Deşarjı Tesislerinin Maliyeti | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tuzlu ve Yoğun Su Deşarjları | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Akarsulara Deşarj | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Dip Tarantılarının Denizlere Boşaltımı | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Deniz Deşarjı Sistemi Uygulamaları İçin Bir Proje Örneği-1 | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Deniz Deşarjı Sistemi Uygulamaları İçin Bir Proje Örneği-2 | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |