JS440 Endüstriyel Hammaddeler

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS440
Ad Endüstriyel Hammaddeler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Endüstriyel hammaddelerin jeolojik, mineralojik özelliklerinin tanıtılması, Endüstride kullanım yerlerinin ve özelliklerinin bilinmesi, Türkiyedeki endüstriyel hammadde yataklarının bilinmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Tanım, Sınıflandırılması, Endüstriyel Hammaddelerin Oluşumu, Aranması, Endüstriyel hammaddelerin kullanım yerleri, özellikleri ve Türkiye ve dünyadaki konumları

Dersin Ön Koşulu

ÖnKoşul yoktur

Kaynaklar

Endüstriyel Hammaddeler Prof. Dr Sedat TEMUR

Notlar

Endüstriyel Hammaddeler ve Mineraller Mustafa Kuşcu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kullanıldığı alanlardaki istenilen özellikleri öğrenir
ÖÇ02 Endüstriyel hammaddeleri tanır.
ÖÇ03 Kil ve türlerini bilir.
ÖÇ04 Endüstriyel hammaddelerin ülkemizdeki konumlarını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanım, Sınıflandırılması, Endüstriyel Hammaddelerin Oluşumu, Aranması Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
2 Alunit, ; Asbest, Asfaltlı kum, Aşındırıcılar, Baritin oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiye ve Dünyadaki durumları, rezervleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Bazalt ve diyabaz, bentonit, berilyum, bitimlü şeyl , Bor minerallerinin oluşumu, Fosfat mineralleri, Kullanım alanları,Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Diyatomit, elmas, Evaporitler, Feldispat, Fluorit oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Grafit, Granat, Granit , Jips ve Anhidrit oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Karbondiyoksit, Kaya Tuzu oluşumu, Kil mineralleri mineralleri, Tuğla ve kiremit toprakları oluşumu Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Kireçtaşı ve dolomit, Kömür, Kristal kalsit, Kristal kuvars, Kriyolit oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kil mineralleri, sınıflandırılması, tuğla-kiremit toprak oluşumu, kullanım alanları, Türkiye'de rezervlerin bulunduğu yerler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kum-çakıl , Kumtaşları ve kuvarsit oluşumu, , Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kükürt, Disten, sillimanit, Liytum Mineralleri ,Lösit, Magnezit oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Marn, mermer oluşumu, Mika mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Nadir toprak elementleri, Nefelin, Olivin, Perlit, Pirit, Pomza oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Potas tuzları, Profillit, Sepiyolit, Sleyt, Soda, Sodyum Sülfat oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Sölestin, Süs taşları, Şeyl, Talk, Tras, Tüfler, Vollastonit Zeolit oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 3 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.06.2024 11:54