ABL630 İhmal,İstismar ve Çocuk Koruma

7 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ABL630
Ad İhmal,İstismar ve Çocuk Koruma
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUNAY FIRAT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciye; çocuk istismarı ve ihmalini tanılayabilme, kayıt edebilme, rapor edebilme, ihmal ve istismara uğrayan çocuklar ve aileleri ile iletişim kurabilme, çocuk ve ailenin rehabilitasyonunda aktif rol alabilme, diğer sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği içinde çalışabilmeye yönelik temel bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Çocuk İstismarı - İhmalinin Dünyadaki ve Ülkemizdeki Durumu Çocuk Hakları Bildirgesi Açısından İhmal ve İstismar Risk Faktörleri

Dersin Ön Koşulu

Psikoloji, PDR, Sosyal Hizmetler ve Hukuk mezunu olmak

Kaynaklar

Heim, C., Ehlert, U. (1998) Zur Diagnostik sexuellen Missbrauchs und daraus resultierenden psychischen Auffaelligkeiten. In Sexueller Missbrauch Editör: Wipplinger, R und G. Amann. Tübingen. S. 333-354. McNeese, V. (1998) Sexual Abuse: The Interview In: Child Maltreatment: A clinical guide and reference, Ed. J. A. Monteleone, Medical Publishing Inc. USA. s. 185-207. Jack E. Bynum and William E. Thompson (Hardcover - Feb 22, 2009) Juvenile Delinquency: A Sociological Approach- (Value Pack w/MySearchLab) Allyn & Bacon, Inc- 9780205276127 Larry J. Siegel and Brandon C. Welsh (Paperback - April 19, 2007) Juvenile Delinquency:The core (Wadsworth Pub Co-9780495382812) Larry J. Siegel and Brandon C. Welsh (Hardcover - Feb 26, 2008) Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law (Cengage Learning-9780495503644) Dean J. Champion (2009) The Juvenile Justice System: Delinquency, Processing, and the Law (Prentice Hall-9780132193740)

Notlar

Güncel literatür, makale ve kitaplar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocukta ekonomik istismarı ve ihmali tanılar.
ÖÇ02 Çocukta duygusal istismarı ve ihmali tanılar.
ÖÇ03 Çocukta fiziksel istismarı ve ihmali tanılar.
ÖÇ04 Çocukta cinsel istismarı tanımaya çalışır ve değerlendirir.
ÖÇ05 Çocukta istismar ve ihmalin ruhsal sonuçlarını tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. 4
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuk İstismarı - İhmalinin Dünyadaki ve Ülkemizdeki Durumu Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Çocuk Hakları Bildirgesi Açısından İhmal ve İstismar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Çocuk İstismarının Nedenleri ve Dinamikleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Çocuk İstismarının Tanılanması ve Tipleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Fiziksel İstismar-I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Fiziksel İstismar-II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Fiziksel İstismar-III Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Duygusal İstismar-I konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Duygusal İstismar-II konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Madde kullanımı ve istismarı konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
12 Ekonomik istismar konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Akran zorbalığı konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
14 Cinsel İstismar-I konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
15 Cinsel İstismar-II konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 172
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,88
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.06.2024 11:27