Genel Bilgi
Kod | SAİ557 |
Ad | Gaz Kromatografisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YEŞİM ÖZOĞUL |
Dersin Amacı / Hedefi
Gaz kromatografisi sistemi, temel kromatografı prensibi, kromotagrafı teknikleri, gaz kromatografisi sisteminin yapısı, GC detektörleri, enjeksiyon sistemleri, diskriminasyon ve minimizasyonu, numune enjeksiyonu, kolon verimliliği, sabit faz değerlendirmeleri, su ürünlerinde ve çeşitli örneklerde yağ asit analizi için numune hazırlama, GC enjeksiyonu, tanımlama ile ilgili bilgi verilir.
Dersin İçeriği
Gaz kromatografisi sistemi, temel kromatografı prensibi, kromotagrafı teknikleri, gaz kromatografisi sisteminin yapısı, GC detektörleri, enjeksiyon sistemleri, diskriminasyon ve minimizasyonu, numune enjeksiyonu, kolon verimliliği, sabit faz değerlendirmeleri, su ürünlerinde ve çeşitli örneklerde yağ asit analizi için numune hazırlama, GC enjeksiyonu, tanımlama
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar Diger Kaynaklar
Notlar
internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gaz kromatografisi sistemi, temel kromatografı prensibi ile ilgili bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Kromotagrafı teknikleri, gaz kromatografisi sisteminin yapısı, GC detektörleri, enjeksiyon sistemleri, diskriminasyon ve minimizasyonu ile ilgili bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Numune enjeksiyonu, kolon verimliliği, sabit faz değerlendirmeleri, su ürünlerinde ve çeşitli örneklerde yağ asit analizi için numune hazırlamayı öğrenir. |
ÖÇ04 | GC enjeksiyonu ve tanımlama ile ilgili bilgi edinir. |
ÖÇ05 | GC enjeksiyonu nasıl yapacağını bilir |
ÖÇ06 | Elde edilen bilgileri değerlendirir ve raporlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi konularında yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile derinleştirir, geliştirir ve çalışma alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. Yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanıyla ilgili güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanması gereken araştırma yöntemlerinde ileri düzeyde beceri kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni bir düşünce, yöntem veya tasarıyı geliştirebilir veya mevcut bir yöntem veya tasarımı farklı bir alana uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün bir konuyu kavrayarak araştırır, uyarlar ve uygular, farklı düşüncelerin, yeni fikirlerin eleştirel analizini yapabilir ve değerlendirebilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir fikir, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi alanına uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal veya uluslararası bilimsel dergilerde makale yayınlayarak alanındaki bilgilere ve sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir ve bu süreçte yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri başarıyla kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanındaki konuları uzman kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunabilir ve alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Avlama ve İşleme Teknolojisi alanındaki teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemelere akademik ve profesyonel bir disiplinle katkıda bulunur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini destekler | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gaz kromatografisi sistemi, temel kromatografı prensibi 1 | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Gaz kromatografisi sistemi, temel kromatografı prensibi 2 | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kromotagrafı teknikleri, gaz kromatografisi sisteminin yapısı, ödev verilmesi 1 | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
4 | Kromotagrafı teknikleri, gaz kromatografisi sisteminin yapısı 2 | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | GC detektörleri 1 | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
6 | GC detektörleri 2 | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Enjeksiyon sistemleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Diskriminasyon ve minimizasyon | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kolon verimliliği, sabit faz değerlendirmeleri 1 | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Kolon verimliliği, sabit faz değerlendirmeleri 2 | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Su ürünlerinde yağ asitleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
13 | Yağ asitlerin metilesterifikasyonu, öğrenci sunumları | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | GC enjeksiyonu, öğrenci sunumları | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | GC enjeksiyonu | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |