Genel Bilgi
Kod | SAİ549 |
Ad | Lagün Balıkçılığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye lagün balıkçılığı ve balık faunasının öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Lagünlerin fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri ve bu özelliklerin değişimini etkileyen çevre faktörleri, yapısı ve buna göre balıkçılığın değerlendirilmesi Lagün balıkçılığı ve balık üretim teknikleri Türkiye lagün gölleri Lagünlerin sorunları ve çözüm yolları
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Ege Dalyanları
Notlar
Mediterranean Sea Lagoons
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lagünlerin fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerin |
ÖÇ02 | Bu özelliklerin değişimini etkileyen çevre faktörlerini |
ÖÇ03 | Lagün balıkçılığı ve balık üretim tekniklerini |
ÖÇ04 | Türkiye lagünleri balık faunasını |
ÖÇ05 | Lagünlerin sorunları ve çözüm yollarını öğrenecekler. |
ÖÇ06 | Lagün ve Dalyan kavramlarını liteleme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi konularında yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile derinleştirir, geliştirir ve çalışma alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. Yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanıyla ilgili güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanması gereken araştırma yöntemlerinde ileri düzeyde beceri kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni bir düşünce, yöntem veya tasarıyı geliştirebilir veya mevcut bir yöntem veya tasarımı farklı bir alana uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün bir konuyu kavrayarak araştırır, uyarlar ve uygular, farklı düşüncelerin, yeni fikirlerin eleştirel analizini yapabilir ve değerlendirebilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir fikir, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi alanına uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal veya uluslararası bilimsel dergilerde makale yayınlayarak alanındaki bilgilere ve sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir ve bu süreçte yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri başarıyla kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanındaki konuları uzman kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunabilir ve alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Avlama ve İşleme Teknolojisi alanındaki teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemelere akademik ve profesyonel bir disiplinle katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini destekler | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Lagünlerin fiziksel özellikleri | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Lagünlerin kimyasal özellikleri | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Lagünlerin biyolojik özellikleri | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Fiziksel,kimyasal ve biyolojik özelliklerin değişimini etkileyen çevre faktörleri | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Geleneksel Lagün balıkçılığının | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Lagünlerde çevirme ağları ile avcılık | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Pinter ile avcılık | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Balıkçılığın değerlendirilmesi | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Türkiye lagün gölleri | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Lagünlerin sorunları ve çözüm yolları | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türkiye lagünleri balık faunası | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türkiye lagünleri balık faunası (devam) | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Ticari balık türleri | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Lagün balıkçılığının genel değerlendirmesi | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |