Genel Bilgi
Kod | SAİ510 |
Ad | Beslemenin Balık Besin Kalitesine Etkileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ABDURAHMAN POLAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı içeriğe ve kimyasal özelliğe sahip balık yemlerinin, balık besin kalitesine etkilerinin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Balıklarda beslemede kullanılan yem hammaddeleri, bunların yağ, yağ asitleri, protein,amino asit, mineral, vitamin ve enerji içerikleri, farklı yağ kaynaklarının balık etinin kimyasal bileşenlerine muhtemel etkileri, farklı enerji düzeylerinin muhtemel etkileri, bu konuda yapılmış ileri düzeydeki araştırmaların yorumlanması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Konu ile ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balıklarda beslemenin temel prensiplerini açıklar |
ÖÇ02 | Balık beslemede kullanılan farklı besin hammadedelerinin kimyasal kompozisyonunu açıklar |
ÖÇ03 | Besinlerdeki farklı yağ kaynaklarının balık besin kalitesine etkilerini açıklar |
ÖÇ04 | Besinlerdeki enerji düzeyinin balık besin kalitesine etkilerini açıklar |
ÖÇ05 | Protein düzeyi ve enerji gereksinimi arasındaki ilişkiyi açıklar |
ÖÇ06 | Total, metabolize ve sindirilebilir enerji-beslenme ilişkisini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi konularında yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile derinleştirir, geliştirir ve çalışma alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. Yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanıyla ilgili güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanması gereken araştırma yöntemlerinde ileri düzeyde beceri kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni bir düşünce, yöntem veya tasarıyı geliştirebilir veya mevcut bir yöntem veya tasarımı farklı bir alana uygulayabilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün bir konuyu kavrayarak araştırır, uyarlar ve uygular, farklı düşüncelerin, yeni fikirlerin eleştirel analizini yapabilir ve değerlendirebilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir fikir, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi alanına uygulayabilir. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal veya uluslararası bilimsel dergilerde makale yayınlayarak alanındaki bilgilere ve sorunların çözümüne katkıda bulunur. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir ve bu süreçte yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri başarıyla kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanındaki konuları uzman kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunabilir ve alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Avlama ve İşleme Teknolojisi alanındaki teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemelere akademik ve profesyonel bir disiplinle katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini destekler | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Balık beslemenin prensipleri | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Besleme yöntemleri | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma, ödev için çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Yem hammaddeleri | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma, ödev için çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Yem teknolojisi | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma, ödev için çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Bazı önemli hammaddelerin kimyasal kompozisyonu | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
7 | Yem içeriğinin beslemede önemi | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Arasınav hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Farklı yağ kaynakları | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Bazı yağların yağ asitleri kompozisyonu | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Farklı yağ kaynaklarının balıkların yağ asidi kompozisyonuna muhtemel etkileri | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Proteinin balık besin kompozisyonuna muhtemel etkileri | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Enerji düzeylerinin balık besin kompozisyonuna muhtemel etkileri | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Ödev çalışması | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Ödevlerin tartışılması | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Genel değerlendirme | Final sınavına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |