Genel Bilgi
Kod | DSAİT802 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin çalıştığı alan ile ilgili belirlenen bir konuda literatür taraması, bilgileri toplaması ve derlemesi, bilimsel bir araştırma yapması, elde ettiği verileri yorumlayarak yazılı bir rapor formuna getirebilmesi öğretilir.
Dersin İçeriği
Alanı ile ilgili bağımsız bilimsel bir çalışmayı yürütebilme, veri toplayabilme, değerlendirme ve yayınlamayı kapsar
Dersin Ön Koşulu
Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü kuralları geçerlidir
Kaynaklar
Tez çalışması ile ilgili yayınlar (kitap ve makaleler)
Notlar
Tez çalışması ile ilgili yayınlar (kitap ve makaleler)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uzmanlık alanı ile ilgili bilgiye ulaşmayı öğrenir. |
ÖÇ02 | Çalışma alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilir ve kullanabilir. |
ÖÇ03 | Tez çalışması sırasında karşılaşacağı sorunları çözebilme ve bu amaçla yöntem geliştirmeyi öğrenir. |
ÖÇ04 | Tez konusu ile ilgili veri toplayabilir ve değerlendirebilir. |
ÖÇ05 | Tez konusundaki son gelişmeleri ve elde ettiği bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak sunabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi konularında yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile derinleştirir, geliştirir ve çalışma alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. Yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanıyla ilgili güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanması gereken araştırma yöntemlerinde ileri düzeyde beceri kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni bir düşünce, yöntem veya tasarıyı geliştirebilir veya mevcut bir yöntem veya tasarımı farklı bir alana uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün bir konuyu kavrayarak araştırır, uyarlar ve uygular, farklı düşüncelerin, yeni fikirlerin eleştirel analizini yapabilir ve değerlendirebilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir fikir, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi alanına uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal veya uluslararası bilimsel dergilerde makale yayınlayarak alanındaki bilgilere ve sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir ve bu süreçte yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri başarıyla kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanındaki konuları uzman kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunabilir ve alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Avlama ve İşleme Teknolojisi alanındaki teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemelere akademik ve profesyonel bir disiplinle katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini destekler | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencinin çalıştığı alan ile ilgili belirlenen bir konuda literatür taraması | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar |
2 | Öğrencinin çalıştığı alan ile ilgili bilgileri toplaması | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar |
3 | Öğrencinin çalıştığı alan ile ilgili bilgileri derlemesi | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar |
4 | Bilimsel bir araştırma yapması | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar |
5 | Bilimsel uygulama yapması | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar |
6 | Veri toplaması | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar |
7 | Doktora projesine yönelik çalışmalar | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar |
8 | Doktora projesine yönelik çalışmalar ve ara rapor sunumu | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Verileri değerlendirmesi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | İstatistiksel analizler | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Elde ettiği verileri yorumlayarak yazılı bir rapor formuna getirmesi | Kaynak taraması, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Tez yazımı | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Tez yazımını tamamlama | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Tez sunum hazırlığı | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tez sunumu | Tez sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Tez savunması | Tez hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Tezin tamamlanması | Tez hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 24 | 336 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 14 | 196 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 16 | 16 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 600 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,00 | ||
AKTS | 24 AKTS |