DSAİT802 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DSAİT802
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin çalıştığı alan ile ilgili belirlenen bir konuda literatür taraması, bilgileri toplaması ve derlemesi, bilimsel bir araştırma yapması, elde ettiği verileri yorumlayarak yazılı bir rapor formuna getirebilmesi öğretilir.

Dersin İçeriği

Alanı ile ilgili bağımsız bilimsel bir çalışmayı yürütebilme, veri toplayabilme, değerlendirme ve yayınlamayı kapsar

Dersin Ön Koşulu

Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü kuralları geçerlidir

Kaynaklar

Tez çalışması ile ilgili yayınlar (kitap ve makaleler)

Notlar

Tez çalışması ile ilgili yayınlar (kitap ve makaleler)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uzmanlık alanı ile ilgili bilgiye ulaşmayı öğrenir.
ÖÇ02 Çalışma alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilir ve kullanabilir.
ÖÇ03 Tez çalışması sırasında karşılaşacağı sorunları çözebilme ve bu amaçla yöntem geliştirmeyi öğrenir.
ÖÇ04 Tez konusu ile ilgili veri toplayabilir ve değerlendirebilir.
ÖÇ05 Tez konusundaki son gelişmeleri ve elde ettiği bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak sunabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi konularında yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile derinleştirir, geliştirir ve çalışma alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. Yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanıyla ilgili güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanması gereken araştırma yöntemlerinde ileri düzeyde beceri kazanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili yeni bir düşünce, yöntem veya tasarıyı geliştirebilir veya mevcut bir yöntem veya tasarımı farklı bir alana uygulayabilir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili özgün bir konuyu kavrayarak araştırır, uyarlar ve uygular, farklı düşüncelerin, yeni fikirlerin eleştirel analizini yapabilir ve değerlendirebilir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir fikir, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi alanına uygulayabilir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal veya uluslararası bilimsel dergilerde makale yayınlayarak alanındaki bilgilere ve sorunların çözümüne katkıda bulunur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir ve bu süreçte yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri başarıyla kullanır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanındaki konuları uzman kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunabilir ve alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Avlama ve İşleme Teknolojisi alanındaki teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemelere akademik ve profesyonel bir disiplinle katkıda bulunur. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini destekler 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrencinin çalıştığı alan ile ilgili belirlenen bir konuda literatür taraması Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar
2 Öğrencinin çalıştığı alan ile ilgili bilgileri toplaması Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar
3 Öğrencinin çalıştığı alan ile ilgili bilgileri derlemesi Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar
4 Bilimsel bir araştırma yapması Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar
5 Bilimsel uygulama yapması Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar
6 Veri toplaması Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar
7 Doktora projesine yönelik çalışmalar Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar
8 Doktora projesine yönelik çalışmalar ve ara rapor sunumu Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Verileri değerlendirmesi Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
10 İstatistiksel analizler Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Elde ettiği verileri yorumlayarak yazılı bir rapor formuna getirmesi Kaynak taraması, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Tez yazımı Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Tez yazımını tamamlama Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Tez sunum hazırlığı Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Tez sunumu Tez sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Tez savunması Tez hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Tezin tamamlanması Tez hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 24 336
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 14 196
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 10 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 16 16
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 600
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,00
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.06.2024 03:22