HAS720 Uzmanlık Alan Dersi (Z)

5 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HAS720
Ad Uzmanlık Alan Dersi (Z)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAKAN DEMİRHİNDİ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HAKAN DEMİRHİNDİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; ders ve tez döneminde öğrencinin bilgisinin, beceri ve yetkinliklerinin gelişmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Zorunlu bir ders olup, doktora programı danışmanları bu dersi kendi öğrencilerine verir. Danışman ders dönemi ile tez projesinin hazırlanması ve tez yazımında öğrenciye yol gösterir.

Dersin Ön Koşulu

Halk Sağlığı Doktora Giriş-Kabul Koşulları

Kaynaklar

Güncel literatür, kütüphane veri tabanları, bilimsel web siteleri

Notlar

Dijital kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Halk Sağlığı alanındaki konuları araştırır, danışmanıyla birlikte tez konusunu belirler.
ÖÇ02 Güncel literatürü tarar.
ÖÇ03 Literatür bilgilerini bütünleştirerek bilgisini geliştirir.
ÖÇ04 Gereken düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletleri, bilgisayar programlarını kullanır.
ÖÇ05 Araştırma planlar, yapar.
ÖÇ06 Tezi ile ilgili teorik ve deneysel problemlere çözüm üretir.
ÖÇ07 Tez araştırmasının bulgularını istatistik yöntemler kullanarak değerlendirir.
ÖÇ08 Bilimsel bir makale ve tez yazar, ulusal dergide yayınlar.
ÖÇ09 Etik ilkelerin ve etik kurulların önemini bilir, etik davranır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel halk sağlığı kavramlarını tanımlar, halk sağlığı konularında danışmanlık ve eğiticiliğin esaslarını sayar 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Epidemiyolojik ilkeler doğrultusunda Dünya’da ve Türkiye’de sağlık düzeyini ölçüp değerlendirir, araştırma yapar, analiz edip değerlendirir, rapor ve makale hazırlayıp sunar 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık insan gücü ve finansman gibi kaynakların yönetim esaslarını sayar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş sağlığı ve güvenliği esasları ile meslek hastalıklarını sayar, bu konuda 1.Basamak düzeyindeki görevleri isteler
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk ve adolesan sağlığının esaslarını sayar, değerlendirir ve 1.Basamaktaki görevleri tanımlar 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bulaşıcı hastalıklar ve zoonotik hastalıkları ve 1.Basamaktaki ilgili görevleri tanımlar, 1.Basamaktaki bağışıklama hizmetlerini planlar 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kadın, üreme sağlığı ve aile planlaması ile ilgili hizmetleri planlar 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kronik hastalıklar ve yaşlı sağlığı ile ilgili 1.Basamak hizmet sunumunu tarif eder
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çevre sağlığı, laboratuvar hizmetleri ile ilgili görevleri yürütür
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplum beslenmesini tanımlar ve beslenme hastalıklarını sayar 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Halk sağlığı alanındaki konular Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Danışman ile birlikte derslerin belirlenmesi Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Danışman ile birlikte tez konusunun belirlenmesi Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Literatür araştırması Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Literatür araştırmasını sunma Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Tez araştırmasının gereç ve yönteminin belirlenmesi Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Tez çalışmaları-1 Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Tez çalışmaları-2 Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
10 Tez bulguları Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 Bulguların tartışılması Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 İstatistiksel yöntemlerin uygulanması Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 Tezin yazılması için ön çalışma Bireysel çalışma, literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Tezin yazılması Bilgilerin bütünleştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Tezin yazılması için danışman önerileri Bilgilerin bütünleştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Tezin basılması Bilgilerin bütünleştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
17 Tezin sunumu Sunum Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 124
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,96
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.02.2025 12:57