Genel Bilgi
Kod | HAS730 |
Ad | Yüksek Lisans Tezi (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKAN DEMİRHİNDİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FERDİ TANIR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FERDİ TANIR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAKAN DEMİRHİNDİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAKAN DEMİRHİNDİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ERSİN NAZLICAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ERSİN NAZLICAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. Burak METE (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. Burak METE (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ERTAN KARA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ERTAN KARA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez aşamasında olan öğrenciye, çalışacağı konuya ilişkin literatürü izleyebilme, değerlendirebilme, tartışabilme yeteneğinin kazandırılması ve tez çalışmasında yararlanacağı güncel teknikleri varsa laboratuvar çalışma ilkeleri doğrultusunda uygulayarak bulguları yorumlayabilme ve bilimsel bir çalışma üretmelerinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Öğrencinin danışmanının sorumluluğunda halk sağlığı alanına yenilik getiren bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirdiği ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uyguladığı, tartıştığı, çözümler önerdiği ve tez yazdığı bilimsel bir çalışmadır.
Dersin Ön Koşulu
Öğrencinin ders aşamasını başarıyla tamamlaması
Kaynaklar
Güncel literatür, e-kaynaklar, basılı materyaller
Notlar
Dijital kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez çalışmasıyla ilgili literatürü izler, yorumlar ve ilgili konu ile hipotez oluşturur. |
ÖÇ02 | Tez çalışması için proje başvuru süreçlerini yerine getirir, projesini önerilen formata uygun olarak hazırlar. |
ÖÇ03 | Tez çalışmasında yararlanacağı yöntem ve gereçleri saptar ve yöntemi uygular. |
ÖÇ04 | Tez çalışması için araştırmasını/deneyini planlar, uygular ve bulguları yorumlar. |
ÖÇ05 | Araştırma/deney sırasında karşılaştığı sorunları saptar ve yeni yaklaşımlar geliştirerek çözer. |
ÖÇ06 | Verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayınlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel halk sağlığı kavramlarını tanımlar, halk sağlığı konularında danışmanlık ve eğiticiliğin esaslarını sayar | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Epidemiyolojik ilkeler doğrultusunda Dünya’da ve Türkiye’de sağlık düzeyini ölçüp değerlendirir, araştırma yapar, analiz edip değerlendirir, rapor ve makale hazırlayıp sunar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık insan gücü ve finansman gibi kaynakların yönetim esaslarını sayar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği esasları ile meslek hastalıklarını sayar, bu konuda 1.Basamak düzeyindeki görevleri isteler | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk ve adolesan sağlığının esaslarını sayar, değerlendirir ve 1.Basamaktaki görevleri tanımlar | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bulaşıcı hastalıklar ve zoonotik hastalıkları ve 1.Basamaktaki ilgili görevleri tanımlar, 1.Basamaktaki bağışıklama hizmetlerini planlar | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kadın, üreme sağlığı ve aile planlaması ile ilgili hizmetleri planlar | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kronik hastalıklar ve yaşlı sağlığı ile ilgili 1.Basamak hizmet sunumunu tarif eder | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çevre sağlığı, laboratuvar hizmetleri ile ilgili görevleri yürütür | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplum beslenmesini tanımlar ve beslenme hastalıklarını sayar | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusu araştırması | Soru sorma, Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Tez konusu ile ilgili makale inceleme | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Tez konusu ile ilgili araştırma planlama | Literatür tarama, makale inceleme, beyin fırtınası, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Tez ile ilgili uygun yöntemler saptama | Literatür tarama, makale inceleme, beyin fırtınası, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Araştırmanın ve/veya deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması | Araştırma/deney | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
7 | Araştırma ve/veya deneylerin yapılması | Araştırma/deney | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Araştırma/deneysel çalışma, Beyin fırtınası | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Araştırma verilerinin toplanması | Araştırma/deneysel çalışma, Beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Araştırma verilerinin kıyaslanması | Araştırma/deneysel çalışma, Beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Verilerin analizi | İstatistiksel yöntemler | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Verilerin yorumlanması ve karar verme süreci | İstatistiksel yöntemler | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Literatür ile karşılaştırma | Literatür tarama, makale inceleme, Beyin fırtınası, Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Tez yazımı ön hazırlık | Literatür tarama, makale inceleme, Beyin fırtınası, Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tez yazımı | Literatür tarama, makale inceleme, Beyin fırtınası, Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum, soru-cevap | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum, soru-cevap | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 20 | 280 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 625 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25,00 | ||
AKTS | 25 AKTS |