Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| HALK SAĞLIĞI (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | HAS551 |
| Ad | Epidemiyoloji I (Z) |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz ve Bahar |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ERSİN NAZLICAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, epidemiyolojinin yöntem ve stratejisini öğrenme, okuduğu makale ya da araştırmanın metodolojisini tanıma ve araştırma planlama ,uygulama, değerlendirme ve raporunu yazabilme
Dersin İçeriği
1-Tanımlar, amaçlar ve temel kavramlar 2-Epidemiyolojinin yöntem ve stratejisi 3-Yöntemlerin özellikleri ve sınıflandırılması 4-Deneysel yöntemin kurgulanması, özellikleri 5-Tanımlayıcı epidemiyoloji, kişi, yer ve zaman bilgileri 6-Vaka-kontrol çalışmaları, retrospektif kavramı 7-Kesitsel çalışmalar 8-Kohort çalışmaları, prospektif kavramı
Dersin Ön Koşulu
Halk Sağlığı Yüksek Lisans Giriş-Kabul Koşulları
Kaynaklar
Halk Sağlığı Temel Bilgiler (Tanır F, Demirhindi H. Eds) Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2020
Notlar
Dijital kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | 1.Epidemiyolojinin yöntem ve stratejisini bilir. |
| ÖÇ02 | 2.Okuduğu makale ya da araştırmanın metodolojisini tanımlar |
| ÖÇ03 | 3.Araştırma planlar ve yürütür |
| ÖÇ04 | 4.Araştırmayı değerlendirir ve raporunu yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel halk sağlığı kavramlarını tanımlar, halk sağlığı konularında danışmanlık ve eğiticiliğin esaslarını sayar | 1 |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Epidemiyolojik ilkeler doğrultusunda Dünya’da ve Türkiye’de sağlık düzeyini ölçüp değerlendirir, araştırma yapar, analiz edip değerlendirir, rapor ve makale hazırlayıp sunar | 5 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık insan gücü ve finansman gibi kaynakların yönetim esaslarını sayar | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği esasları ile meslek hastalıklarını sayar, bu konuda 1.Basamak düzeyindeki görevleri isteler | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk ve adolesan sağlığının esaslarını sayar, değerlendirir ve 1.Basamaktaki görevleri tanımlar | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bulaşıcı hastalıklar ve zoonotik hastalıkları ve 1.Basamaktaki ilgili görevleri tanımlar, 1.Basamaktaki bağışıklama hizmetlerini planlar | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kadın, üreme sağlığı ve aile planlaması ile ilgili hizmetleri planlar | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kronik hastalıklar ve yaşlı sağlığı ile ilgili 1.Basamak hizmet sunumunu tarif eder | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çevre sağlığı, laboratuvar hizmetleri ile ilgili görevleri yürütür | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplum beslenmesini tanımlar ve beslenme hastalıklarını sayar |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Epidemiyolojiye Giriş- Kavramlar | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Epidemiyolojide Yöntem ve Strateji | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Yöntemlerin Özellikleri ve Sınıflandırılması | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Tanımlayıcı Çalışmalar | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Kesitsel Araştırmalar | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Vaka-Kontrol Araştırmaları | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Kohort Araştırmaları | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Deneysel Araştırmalar | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Metodolojik Çalışmalar | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Tarama Programları | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Geçerlilik- Güvenilirlik Çalışmaları | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Araştırma Planlama | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Araştırmada Kullanılan Yöntem Analizleri | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Araştırma Raporlama | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||