Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
BİYOTEKNOLOJİ (İNGİLİZCE) (DİSİPLİNLERARASI) (DR) | |
Kod | BTE0040 |
Ad | Packaging Technology |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATİH ÖZOĞUL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATİH ÖZOĞUL
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, öğrencilere ambalaj üretimi ve kullanımının prensipleri, malzemeleri, süreçleri ve temel unsurları hakkında geniş bir bilgi sağlar.
Dersin İçeriği
Gıda ambalaj endüstrisinde, daha sürdürülebilir ve çevre dostu malzemelere olan talep nedeniyle biyolojik olarak parçalanmayan malzemeler bir sorundur; bu nedenle, biyo-nanokompozitler potansiyel bir çözüm sunar. Gıda ambalajındaki nanoteknolojik uygulamalar, ambalajı iyileştirmek için plastik film kaplamaları için nanokompozitler, mikrobiyal kontaminasyonu önlemek için antimikrobiyal nanoemülsiyonlar veya nanomalzemeler ve tüketicileri uyarmak için patojen kontaminasyonunu tespit eden nanosensörler içerir. Nanopartiküllerin ambalaj malzemelerine dahil edilmesi, hafif, dayanıklı ve düşük gaz geçirgenliğine sahip malzemelerin ürünlerin lezzetini ve aromasını korumasına ve böylece raf ömrünün uzatılmasına olanak tanır. Bu ders, geliştirilmiş ambalajlama, aktif ambalajlama ve Akıllı/akıllı ambalajlama ve bunların gıdalara nasıl uygulanacağını kapsayacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İlgili ders notları
Notlar
1. Özoğul, Y., McClements, D. J., Kosker, A. R., Durmus, M., & Ucar, Y. (2019). Nanotechnological Applications. Innovative Technologies in Seafood Processing, 279-301. 2. Coles, R., McDowell, D., & Kirwan, M. J. (Eds.). (2003). Food packaging technology (Vol. 5). CRC press. 3. Nura, A. (2018). Advances in food packaging technology-a review. Journal of Postharvest Technology, 6(4), 55-64.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gıdaların kalitelerinin muhafazası ve raf ömürlerinin uzatılması bağlamında ambalajlama teknolojilerindeki yenilikleri açıklar ve karşılaşılan sorunlar karısında yenilikçi çözümler tasarlar. |
ÖÇ02 | Verilen bir konuda değişik teknikleri uygular, rapor hazırlar ve sunum yapar. |
ÖÇ03 | Ambalajlama teknolojisinin sürekli gelişen bir teknoloji olduğunu açıklar. |
ÖÇ04 | Gıda ambalajlama teknolojisindeki son gelişmeleri inceler ve gıda ambalajlamada kullanılabilecek biyolojik malzemeleri listeler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanım ve terminoloji dersi | Konuyla ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yaygın ambalaj malzemeleri | Konuyla ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Ambalaj ve ambalaj malzemeleri üreticileri (kağıt, karton, plastik, metal, cam, ahşap) | İlgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Ambalaj veya ambalaj malzemeleri kullanıcıları | İlgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama |
5 | İleri Paketleme Teknolojisi | Konuyla ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması |
6 | Ambalaj nanokompozitler içerir | Konuyla ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İyileştirilmiş paketleme | İlgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Aktif paketleme | Konuyla ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Akıllı/akıllı paketleme | Konuyla ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Biyosensörler | Konuyla ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Nanosensörler | Konuyla ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
13 | Ambalaj Geliştirme ve Tasarımı | İlgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
14 | Ambalajda Trendler ve Gelecekteki Pazarlar | İlgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Sürdürülebilirlik ve Kaynak Yönetimi | İlgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |