Genel Bilgi
Kod | EE0016 |
Ad | Optoelectronics and Photonics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİSA NACAR ÇIKAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Optoelektronik sistemler ve fotonik sistemler hakkında bilgi sahibi olmak
Dersin İçeriği
Elektromanyetik teori özeti, Zamanla değişen alanlar, Dalga denklemleri ve düzlem dalga çözümleri, Polarizasyon, Kayıplı ortamda düzlem dalgalar, İletkende meydana gelen EM dalgaları, İletkende eğik insidans, Dielektrik arayüzde normal insidans, Dielektrik arayüzde eğik insidans, Toplam iç yansıma, Girişim, Çoklu dielektrik girişim, İnterferometreler, Kırınım, Kırınım Izgaraları, Dielektrik dalga kılavuzları - Optik fiber, Düzlemsel dalga kılavuzu cihazları, Fotonlar, Işık ve madde arasındaki etkileşim, Optik pompalama, Lazerler, Yarı iletkenlerde optik kazanç, Yarı iletken lazerler, Tek modlu yarı iletken lazer, Fotodedektörler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Fotoniğin Temelleri,B.E.A. Saleh ve M.C. Teich
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Optoelektronik sistemler konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Fotonik ve optoelektonik sistemler arasındaki ilişkiyi anlar |
ÖÇ03 | Geleceğe yönelik fotonik sistem tasarımı gerçekleştirir |
ÖÇ04 | Fotonik bir sistem tasarımını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Optoelektroniğin Tanıtımı ve Uygulamaları | Derse hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Işığın Dalga Doğası I | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Işığın Dalga Doğası II | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | Dielektrik Dalga Kılavuzu ve Optik Fiberler I | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Dielektrik Dalga Kılavuzu ve Optik Fiberler II | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Işığın Polarizasyonu ve Modülasyonu I | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Işığın Polarizasyonu ve Modülasyonu II | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Işık yayan diyotlar | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Uyarılmış Emisyon Cihazları LAZERLER | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | LAZERLER | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Fotodetektörler | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Fotovoltaik Cihazlar: Güneş Pilleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Görüntü Sensörleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Erbiyum Katkılı Fiber Amplifikatörler (EDFA) | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |