EE0018 Microwave Photonics

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE0018
Ad Microwave Photonics
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NİSA NACAR ÇIKAN


Dersin Amacı / Hedefi

Mikrodalga fotoniği ile ilgili bilgi sahibi olmak

Dersin İçeriği

Mikrodalga sinyallerinin fotonik üretimi ve işlenmesi, Dielektrik Dalga Kılavuzları, Fabry Perot Etalon, Fabry-Perot Lazer, Fotodiyotlar, Periyodik yapılarda Bragg yansıması, WDM ve pikosaniye optoelektronik, Yarıiletken Lazerler (temel, modülasyon, gürültü), Yüksek frekanslı optik modülatörler, RF İletimi için optik bağlantılar, RF-fotonik alt sistemleri, Optoelektronik osilatörler, Fotonik entegre devreleri, Lazerler, Optik modülasyon teknikleri, fotodedektörler, Optik filtreler, Fotonik analog dijital çeviri, Fiber sistemleri üzerinden radyo

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notu

Notlar

Fotoniğin Temelleri, B.E.A. Saleh ve M.C. Teich


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mikrodalga fotoniğinin ilkelerini açıklar
ÖÇ02 Mikrodalga fotonik alt sistem tasarımlarını anlar
ÖÇ03 Mikrodalga fotoniklerinin birçok alanda geniş uygulanabilirliğini tanır
ÖÇ04 Fotonik konusu hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mikrodalga sinyallerinin fotonik üretimi ve işlenmesi Derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dielektrik Dalga Kılavuzları Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Fabry Perot Etalon, Fabry-Perot Lazer Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
4 Fotodiyotlar Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Periyodik yapılarda Bragg yansıması Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
6 Yarı İletken Lazerler (temel bilgiler, modülasyon, gürültü) Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Yüksek frekanslı Optik Modülatörler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 RF İletimi için Optik Linkler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 RF-Fotonik Alt Sistemler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
11 Fotonik Entegre Devreler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Optik modülasyon teknikleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Optik filtreler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Fotonik analogdan dijitale dönüştürme Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Fiber üzerinden radyo sistemleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.08.2024 10:19