Genel Bilgi
Kod | EE0018 |
Ad | Microwave Photonics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİSA NACAR ÇIKAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Mikrodalga fotoniği ile ilgili bilgi sahibi olmak
Dersin İçeriği
Mikrodalga sinyallerinin fotonik üretimi ve işlenmesi, Dielektrik Dalga Kılavuzları, Fabry Perot Etalon, Fabry-Perot Lazer, Fotodiyotlar, Periyodik yapılarda Bragg yansıması, WDM ve pikosaniye optoelektronik, Yarıiletken Lazerler (temel, modülasyon, gürültü), Yüksek frekanslı optik modülatörler, RF İletimi için optik bağlantılar, RF-fotonik alt sistemleri, Optoelektronik osilatörler, Fotonik entegre devreleri, Lazerler, Optik modülasyon teknikleri, fotodedektörler, Optik filtreler, Fotonik analog dijital çeviri, Fiber sistemleri üzerinden radyo
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Fotoniğin Temelleri, B.E.A. Saleh ve M.C. Teich
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikrodalga fotoniğinin ilkelerini açıklar |
ÖÇ02 | Mikrodalga fotonik alt sistem tasarımlarını anlar |
ÖÇ03 | Mikrodalga fotoniklerinin birçok alanda geniş uygulanabilirliğini tanır |
ÖÇ04 | Fotonik konusu hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrodalga sinyallerinin fotonik üretimi ve işlenmesi | Derse hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dielektrik Dalga Kılavuzları | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Fabry Perot Etalon, Fabry-Perot Lazer | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Fotodiyotlar | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Periyodik yapılarda Bragg yansıması | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Yarı İletken Lazerler (temel bilgiler, modülasyon, gürültü) | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Yüksek frekanslı Optik Modülatörler | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | RF İletimi için Optik Linkler | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | RF-Fotonik Alt Sistemler | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Fotonik Entegre Devreler | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Optik modülasyon teknikleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Optik filtreler | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Fotonik analogdan dijitale dönüştürme | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Fiber üzerinden radyo sistemleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |