Genel Bilgi
Kod | BY671 |
Ad | Akdeniz Ekosistemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Akdeniz Bölgesi vejetasyon katlarının ve Akdeniz bitki örtüsünün öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Türkiye'nin Akdeniz kesiminin kıyı ve karasal ekosistemleri hakkında ayrıntılı bilgiler verilmekte ve mevcut bitki formasyonları üzerinde durulmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Atalay İ (1997). Türkiye Coğrafyası, (5. Bask ). İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
Notlar
Rundel, Philip W.(edt)(et al.), Landscape Disturbance and Biodiversity in Mediterranean-Type Ecosystems, 1988, Springer.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgiye erişim ve konuların ilgili literatür bilgisi ışığında değerlendirebilme. |
ÖÇ02 | Dersin amaç, kapsam ve içeriğini bilimin evrensel kuralları doğrultusunda anlamlandırma. |
ÖÇ03 | Bilimsel bir sorunu ortaya koyma ve araştırma stratejileri geliştirebilme. |
ÖÇ04 | Küresel değişimlerin etkisini değerlendirebilme. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekosistemin tanımı, ekosistemlerin ayrımını tayin eden faktörler | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dünya ekosistemlerinin genel özellikleri ve sınıflandırılması | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Dünya iklimlerinin genel özellikleri ve sınıflandırılması | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Dünya üzerindeki Akdeniz ekosistemleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Akdeniz ekosistemlerinin genel vejetasyon yapısı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Akdeniz Havzası ve Türkiye'nin Akdeniz kesiminde Avrupa Konseyi "Habitat Direktifi" doğrultusunda mevcut habitat tipleri ve bunların özellikleri. | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Türkiye'de Akdeniz biyocoğrafya bölgesinin sınırları ve genel özellikleri. | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türkiye Akdeniz ekosistemleri, özellikle bu sistemlarin asli unsurunu oluşturan bitki türleri ve bitki kommüniteleri. | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Maki vejetasyonu | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Orman vejetasyonu | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sucul Ekosistemler | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Akdeniz bölgesinin Özel ekosistemlere sahip korunan alanları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İklim değişikliği ve orman yangınlarının Akdeniz Ekosistemlerine etkisi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Akdeniz havzasının küresel ve yerel sorunları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 9 | 126 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 10 | 20 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,00 | ||
AKTS | 8 AKTS |