BY671 Akdeniz Ekosistemleri

8 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY671
Ad Akdeniz Ekosistemleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ


Dersin Amacı / Hedefi

Akdeniz Bölgesi vejetasyon katlarının ve Akdeniz bitki örtüsünün öğrenilmesi

Dersin İçeriği

Türkiye'nin Akdeniz kesiminin kıyı ve karasal ekosistemleri hakkında ayrıntılı bilgiler verilmekte ve mevcut bitki formasyonları üzerinde durulmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Atalay İ (1997). Türkiye Coğrafyası, (5. Bask ). İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.

Notlar

Rundel, Philip W.(edt)(et al.), Landscape Disturbance and Biodiversity in Mediterranean-Type Ecosystems, 1988, Springer.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilgiye erişim ve konuların ilgili literatür bilgisi ışığında değerlendirebilme.
ÖÇ02 Dersin amaç, kapsam ve içeriğini bilimin evrensel kuralları doğrultusunda anlamlandırma.
ÖÇ03 Bilimsel bir sorunu ortaya koyma ve araştırma stratejileri geliştirebilme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ekosistemin tanımı, ekosistemlerin ayrımını tayin eden faktörler Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dünya ekosistemlerinin genel özellikleri ve sınıflandırılması Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Dünya iklimlerinin genel özellikleri ve sınıflandırılması Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Dünya üzerindeki Akdeniz ekosistemleri Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Akdeniz ekosistemlerinin genel vejetasyon yapısı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Akdeniz Havzası ve Türkiye'nin Akdeniz kesiminde Avrupa Konseyi "Habitat Direktifi" doğrultusunda mevcut habitat tipleri ve bunların özellikleri. Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Türkiye'de Akdeniz biyocoğrafya bölgesinin sınırları ve genel özellikleri. Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türkiye Akdeniz ekosistemleri, özellikle bu sistemlarin asli unsurunu oluşturan bitki türleri ve bitki kommüniteleri. Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Maki vejetasyonu Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11
12
13
14
15 Akdeniz havzasının küresel ve yerel sorunları Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 9 126
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 12 24
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 200
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,00
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.08.2024 09:46