Genel Bilgi
Kod | BY660 |
Ad | Vejetasyon ve Vejetasyon Araştırma Metotları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki sosyolojijsi araştırma yöntemleri ve değişik vejetasyon tipleri için kullanılacak yöntemlerin anlatımı.
Dersin İçeriği
Vejetasyon tanımı, oluşumu ve gelişiminin açıklanması. Vejetasyon çalışmalarında takip edilecek yöntemlerin açıklanması. Bitki birliği hakkında temel genel bilgiler. Örnek alan ve çeşitlerinin açıklanması. Hayat formları. Biyolojik spektrum. Bitki formasyonları ve dünyadaki başlıca formasyon tipleri. Vejetasyonun birleştirici özellikleri. Bitki sosyolojisinde kullanılan birimlerin kullanılan birimlerin açıklanması. Süksasyon ve klimaks tipleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Yıldırım AKMAN, Osman KETENOĞLU, Vejetasyon Ekolojisi ve Araştırma Metodları, Palme Yayınları, 2012. 354, ISBN: 9786054414475.
Notlar
BRAUN-BLANQUET, J. 1932. Plant Sociology. The study of plant communities. New York, London: McGraw Hill Book Company.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Vejetasyonun tanımlar |
ÖÇ02 | Vejetasyon çalışmalarında takip edilecek yöntemlerin açıklar. |
ÖÇ03 | Vejetasyon tiplerini açıklar. |
ÖÇ04 | Bitki formasyonlarını tanımlar. |
ÖÇ05 | Biyolojik spektrum hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki Sosyolojisinin tarihi süreci, tanımı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Vejetasyon çalışmalarında takip edilecek yöntemlerin açıklanması | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bitki birliği hakkında temel genel bilgiler | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Braun-Blanquet Yöntemi ve uygulamasının anlatımı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bitki sosyolojisinin sinhiyerarşik sisteminin anlatımı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Örnek alan ve örnek alan çeşitlerinin açıklanması | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Örnek alan ve çeşitlerinin açıklanması | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Test | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hayat formları ve Biyolojik spektrumların anlatımı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bitki sosyolojisinde kullanılan birimlerin açıklanması | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Vejetasyon araştırma yöntemleri ve istasyonun ekolojik karakterleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Örneklik alan uygulamasının yapılışı, uygulamada dikkat edilmesi gereken hususların anlatımı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Braun-Blanquet Yöntemi yardımıyla vejetasyon tabloların oluşturulması. | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bitki birliklerinin ve komünitelerin analizi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sinoptik tablo hazırlanması ve düzenlenmesi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 7 | 15 | 105 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,00 | ||
AKTS | 8 AKTS |