Genel Bilgi
Kod | BY686 |
Ad | Akuatik Organizmaların Biyoindikatörleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI |
Dersin Amacı / Hedefi
Sucul ekosistemlerde yaşayan organizmalardan kirliliğin saptanmasında ve toksikolojik boyutunun araştırılmasında yararlanılmaktadır.
Dersin İçeriği
Sucul organizmaların ekotoksikolojide önemi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Botana, L. M. 2000; Seafood and Freshwater Toxins. farmacology, physiology and detection. Marcel and Dekker, Inc. USA. 798p
Notlar
Huss, H. H. , Ababouch, L. ve Gram, L. 2004; FAO Fisheries Tech. Paper 444
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kirlilik ve toksikoloji ile ilgili kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Araştırma amacıyla kullanılan akuatik organizmaları öğrenir. |
ÖÇ03 | Osmoregülasyon tanımını açıklar. |
ÖÇ04 | Biyoindikatör organizmaların sucul yaşamdaki önemini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Toksikolojiye giriş | Ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
2 | Toksikolojide temel prensipler | Ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
3 | Toksikolojide temel prensipler 2 | Ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
4 | Su kirliliği | Ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
5 | Akuatik ekosistemde besin zinciri | Ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
6 | Su kirliği araştırmaları | Ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
7 | Sucul omurgasızlar ile ilgili temel bilgiler | Ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
8 | Ara Sınavlar | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Osmoregülasyon | Ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
10 | Midyelerin sucul ekosisteme faydaları | Ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
11 | Midye toksikolojisi | Ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
12 | Antioksidan sistem parametreleri | Ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
13 | Balıklarda kirlilik ile ilgili parametreler | Ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
14 | Bentik canlıların önemi | Ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
15 | Sucul ekosistemde kirlilik kontrolü | Ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Yöntem Seçilmemiş |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Yöntem Seçilmemiş |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |