BY686 Akuatik Organizmaların Biyoindikatörleri

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY686
Ad Akuatik Organizmaların Biyoindikatörleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Sucul ekosistemlerde yaşayan organizmalardan kirliliğin saptanmasında ve toksikolojik boyutunun araştırılmasında yararlanılmaktadır.

Dersin İçeriği

Sucul organizmaların ekotoksikolojide önemi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Botana, L. M. 2000; Seafood and Freshwater Toxins. farmacology, physiology and detection. Marcel and Dekker, Inc. USA. 798p

Notlar

Huss, H. H. , Ababouch, L. ve Gram, L. 2004; FAO Fisheries Tech. Paper 444


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kirlilik ve toksikoloji ile ilgili kavramları açıklar.
ÖÇ02 Araştırma amacıyla kullanılan akuatik organizmaları öğrenir.
ÖÇ03 Osmoregülasyon tanımını açıklar.
ÖÇ04 Biyoindikatör organizmaların sucul yaşamdaki önemini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
PÖÇ09 Belirsiz Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ10 Belirsiz Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel Toksikolojiye giriş Ders kaynakları Yöntem Seçilmemiş
2 Toksikolojide temel prensipler Ders kaynakları Yöntem Seçilmemiş
3 Toksikolojide temel prensipler 2 Ders kaynakları Yöntem Seçilmemiş
4 Su kirliliği Ders kaynakları Yöntem Seçilmemiş
5 Akuatik ekosistemde besin zinciri Ders kaynakları Yöntem Seçilmemiş
6 Su kirliği araştırmaları Ders kaynakları Yöntem Seçilmemiş
7 Sucul omurgasızlar ile ilgili temel bilgiler Ders kaynakları Yöntem Seçilmemiş
8 Ara Sınavlar Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Osmoregülasyon Ders kaynakları Yöntem Seçilmemiş
10 Midyelerin sucul ekosisteme faydaları Ders kaynakları Yöntem Seçilmemiş
11 Midye toksikolojisi Ders kaynakları Yöntem Seçilmemiş
12 Antioksidan sistem parametreleri Ders kaynakları Yöntem Seçilmemiş
13 Balıklarda kirlilik ile ilgili parametreler Ders kaynakları Yöntem Seçilmemiş
14 Bentik canlıların önemi Ders kaynakları Yöntem Seçilmemiş
15 Sucul ekosistemde kirlilik kontrolü Ders kaynakları Yöntem Seçilmemiş
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Yöntem Seçilmemiş
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Yöntem Seçilmemiş


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 158
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,32
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.08.2024 02:21