BY513 Bitki Taksonomisi

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY513
Ad Bitki Taksonomisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ


Dersin Amacı / Hedefi

Bitkilerin tanımlanmasında kullanılan sistemlerin açıklanması ve bitki türlerinin birbirlerinden ayrılmasında kullanılan karakterleri ve önemleri

Dersin İçeriği

Taksonomi, taksonomik kategoriler, bitkilerin toplanması ve adlandırılması, binominal nomenklatür, taksonomik karakterler, herbaryum teknikleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ö.Seçmen, Y. Gemici, G.Görk, L. Bekat, E. Leblebici. “Tohumlu Bitkiler Sistematiği”. Ege Üniv. Basımevi, Bornova, İzmir, 2008.

Notlar

Seçmen, Ö., Gemici, Y., Görk, G., Bekat, L., Leblebici, E. 1995. Tohumlu bitkiler sistematiği. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, 116, 394.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Taksonomi, taksonominin tarihsel gelişimi, bitkilerin ve hayvanların sınıflandırılmasında tarihsel yaklaşımı açıklar
ÖÇ02 Sistematik ve taksonomi kavramlarını açıklar
ÖÇ03 Sistematiğin temel prensiplerini, canlıların ikili adlandırılmasının nasıl yapıldığını, tip ve çeşitlerinin neler olduğunu bilir
ÖÇ04 Taksonomik kategoriler, tür, tür üstü ve tür altı kategorilerin neler olduğunu listeler
ÖÇ05 Filogenetik sistematik bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
PÖÇ09 Belirsiz Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 3
PÖÇ10 Belirsiz Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sistematik ve taksonomik çalışmaların tarihçesi Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sistematik ve Taksonomi, Temel Kavramlar, Taksonominin amacı, prensipleri ve diğer bilim dalları ile ilişkisi, Sınıflandırma Yöntemleri Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Temel kavram ve tanımlar Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Taksonomik kategoriler ile tür ve alttür Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Nomenklatür kuralları ve uygulamalar Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Çeşitli taksonlarda görülen karakter çeşitleri Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Varyasyon kavramı ve çeşitleri Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İsimlendirme (Nomenklatür) Tarihçesi, Tip ve çeşitleri, isimlendirme kuralları, uluslararası adlandırma kodları, İkili Adlandırma (Binomial nomenklatür), taksonların isimlendirilmesi Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Taksonomide kullanılan metod ve teknikler Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Bitkilerin toplanması ve Dokümantasyon Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Bitkilerde morfolojik, anatomik, embriyolojik ve palinolojik karakterler Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Bitkilerin Herbaryumu, Bitki Tayin Yöntemleri, Tayin Anahtarları Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Filogenetik sistematik Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Örnek uygulama Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.09.2024 12:52