Genel Bilgi
Kod | BY513 |
Ad | Bitki Taksonomisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitkilerin tanımlanmasında kullanılan sistemlerin açıklanması ve bitki türlerinin birbirlerinden ayrılmasında kullanılan karakterleri ve önemleri
Dersin İçeriği
Taksonomi, taksonomik kategoriler, bitkilerin toplanması ve adlandırılması, binominal nomenklatür, taksonomik karakterler, herbaryum teknikleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ö.Seçmen, Y. Gemici, G.Görk, L. Bekat, E. Leblebici. “Tohumlu Bitkiler Sistematiği”. Ege Üniv. Basımevi, Bornova, İzmir, 2008.
Notlar
Seçmen, Ö., Gemici, Y., Görk, G., Bekat, L., Leblebici, E. 1995. Tohumlu bitkiler sistematiği. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, 116, 394.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Taksonomi, taksonominin tarihsel gelişimi, bitkilerin ve hayvanların sınıflandırılmasında tarihsel yaklaşımı açıklar |
ÖÇ02 | Sistematik ve taksonomi kavramlarını açıklar |
ÖÇ03 | Sistematiğin temel prensiplerini, canlıların ikili adlandırılmasının nasıl yapıldığını, tip ve çeşitlerinin neler olduğunu bilir |
ÖÇ04 | Taksonomik kategoriler, tür, tür üstü ve tür altı kategorilerin neler olduğunu listeler |
ÖÇ05 | Filogenetik sistematik bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 3 |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sistematik ve taksonomik çalışmaların tarihçesi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sistematik ve Taksonomi, Temel Kavramlar, Taksonominin amacı, prensipleri ve diğer bilim dalları ile ilişkisi, Sınıflandırma Yöntemleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Temel kavram ve tanımlar | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Taksonomik kategoriler ile tür ve alttür | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Nomenklatür kuralları ve uygulamalar | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çeşitli taksonlarda görülen karakter çeşitleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Varyasyon kavramı ve çeşitleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İsimlendirme (Nomenklatür) Tarihçesi, Tip ve çeşitleri, isimlendirme kuralları, uluslararası adlandırma kodları, İkili Adlandırma (Binomial nomenklatür), taksonların isimlendirilmesi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Taksonomide kullanılan metod ve teknikler | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bitkilerin toplanması ve Dokümantasyon | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bitkilerde morfolojik, anatomik, embriyolojik ve palinolojik karakterler | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bitkilerin Herbaryumu, Bitki Tayin Yöntemleri, Tayin Anahtarları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Filogenetik sistematik | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Örnek uygulama | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 10 | 20 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |