Genel Bilgi
Kod | SD0031 |
Ad | Topraksız Tarım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. UĞUR KEKEÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin topraksız bitki yetiştiriciliğine neden gerek duyulduğunu anlayabilmesini, topraksız tarım teknikleri ile ilgili gelişmeleri kavrayabilmesini, topraksız tarımda bitkilerin su ve besin maddesi gereksinimlerini sağlamadaki yaklaşımları kavrayabilmesini, ticari anlamda topraksız bitki yetiştiriciliğini planlayabilme ve uygulayabilmesini, topraksız bitki yetiştiriciliğinde karşılaşabileceği problemleri çözebilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
topraksız tarımın nedenlerini açıklamak. Topraksız ortamda bitki üretimi yapmak. Farklı bitki türlerinde topraksız tarım tekniklerini planlamak ve uygulamak. Topraksız bitki yetiştiriciliğinde karşılaşacağı problemleri çözebilmek. Topraksız tarımın çevreye etkisini belirleyebilme ve üretimi çevreye duyarlı tasarlayabilmek. Topraksız yetiştirme sistemlerini öğrenmek.
Dersin Ön Koşulu
Dersi seçerek kayıt yaptırmak.
Kaynaklar
Topraksız tarım konusunda yapılmış bilimsel makalelerden oluşturulan ders notu.
Notlar
Tarım, topraksız tarım ders materyali Milli eğitim bakanlığı Ankara,2017
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Topraksız bitki yetiştiriciliğine neden gerek duyulduğunu açıklar. |
ÖÇ02 | Topraksız tarım teknikleri ile ilgili gelişmeleri tanımlar. |
ÖÇ03 | Ticari anlamda topraksız bitki yetiştiriciliğini planlar , topraksız bitki yetiştiriciliğinde karşılaşabileceği problemleri tanımlar. |
ÖÇ04 | Topraksız tarımda kullanılan bitki besin elementlerini bilir. |
ÖÇ05 | Topraksız tarım yetiştiriciliği konusunda, yetiştiricilere bilgisi dahilinde yardımcı olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Topraksız kültürün tanımı ve gelişim dönemleri | ders materyalinden ilgili konuya çalışmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Topraksız kültüre geçiş nedenleri ve kullanım amaçları | Ders materyalinden ilgili konuya çalışmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Topraksız kültür yöntemleri (saman balyaları, ring kültürü ect. ) | Ders materyalinden ilgili konuya çalışmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Katı ortam kültürü (org. inorg.) | Ders materyalinden ilgili konuya çalışmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yatak kültürü,torba-paket ve saksı kültürü | Ders materyalinden ilgili konuya çalışmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Substrat kültürü ve bu yöntemlerin kullanımında karşılaşılabilecek sorunlar | Ders materyalinden ilgili konuya çalışmak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | Besin çözeltileri ve özellikleri | Ders materyalinden ilgili konuya çalışmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınav haftasına kadar anlatılan konulara çalışmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Su kültürü-hidroponik /tank kültürü | Ders materyalinden ilgili konuya çalışmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Hidroponik kültürde yetiştiricilik çeşitler | Ders materyalinden ilgili konuya çalışmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Durgun su kültürü | Ders materyalinden ilgili konuya çalışmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Hyponica ve Aeroponik | Ders materyalinden ilgili konuya çalışmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Besleyici film tekniği (N.F.T.) | Ders materyalinden ilgili konuya çalışmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Konuların Genel Tekrarı | Ders materyalinden ilgili konuya çalışmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
15 | Topraksız Yetiştiricilikte Bitki Besleme , Su Ve Substrat(Katı Ortam Yetiştirme) Kültürünün Karşılaştırılması | Ders materyalinden ilgili konuya çalışmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |