Genel Bilgi
Kod | SD0632 |
Ad | Küresel Hedefler Bağlamında Akademik İngilizce |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Üniversite Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BETÜL GÜLERYÜZ ADAMHASAN |
Dersin Amacı / Hedefi
1. Öğrencilerin akademik bağlamlarda dinleme, konuşma, okuma ve yazma alanlarında ileri düzeyde İngilizce yeterliliği göstermesini sağlamak, 2. Öğrencilerin akademik ve sosyal yaşamlarında ihtiyaç duyacakları temel beceriler olan 21. Yüzyıl Öğrenme modelinin temelini oluşturan eleştirel düşünme, iletişim, işbirliği ve yaratıcılık becerilerini geliştirmek, 3. Birleşmiş Milletlerin Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine yönelik öğrencilerin farkındalığını artırmak, 4. Öğrencilere küresel sorunları analiz etmek, sürdürülebilirlik ile ilgili araştırmaları değerlendirmek ve karmaşıklıkları, perspektifleri ve önyargıları belirlemek için fırsatlar sunmak, 5. Öğrencilerin farklı disiplinlerden oluşan gruplarda işbirliği becerilerini geliştirmek; analiz, sentez ve değerlendirmeye yönelik sunumlar yapıp, çalışma raporları yazmalarını sağlamak, 6. Öğrencilerin sosyal ve akademik becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği
EAP 100, öğrencilerin 21. yüzyıl temel becerileri olan eleştirel düşünme, iletişim, işbirliği ve yaratıcılık ve Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri aracılığıyla İngilizce dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak bir Akademik Amaçlı İngilizce (EAP) dersidir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Bolster, A. & Levrai, P. (2019). Develop EAP: A sustainable academic English skills course.
Notlar
Çeşitli sürdürülebilirlik konularına odaklanan makaleler, raporlar ve çevrimiçi kaynaklar (öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır) (sürdürülebilirlik üzerine web siteleri ve veri tabanları)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle (SKH) ilgili karmaşık akademik metinleri okuyup anlayabilme, ana fikirleri, destekleyici ayrıntıları ve incelikli argümanları belirleyebilme. |
ÖÇ02 | İleri düzeyde dil bilgisi, kelime bilgisi ve eleştirel düşünme becerilerini gösteren, açık ve iyi organize edilmiş akademik makaleler yazabilme. |
ÖÇ03 | Resmi akademik tartışmalara katılma, fikirleri açıkça ifade etme, başkalarının katkılarını geliştirme ve ikna edici dil kullanma. |
ÖÇ04 | Uygun akademik dil, görsel yardımcılar ve etkili sunum teknikleri kullanarak iyi yapılandırılmış sunumlar yapma. |
ÖÇ05 | Seçilen SKH'lerle ilgili küresel zorlukların nedenlerini ve sonuçlarını analiz etme ve değerlendirme, önyargıları belirleme ve çoklu perspektifleri göz önünde bulundurma. |
ÖÇ06 | SKH'lerle ilgili çeşitli kaynaklardan (bilimsel makaleler, raporlar ve multimedya) güvenilir bilgileri bulma, değerlendirme ve sentezleme. |
ÖÇ07 | Akademik yazılar veya sunumlar içinde kanıta dayalı argümanlar oluşturma, mantıksal akıl yürütme ve ikna teknikleri sergileme. |
ÖÇ08 | Bir SKH ile ilgili projeyi geliştirmek ve uygulamak için ekipler halinde etkili bir şekilde çalışma, işbirliği, iletişim ve çatışma çözme becerilerini gösterme. |
ÖÇ09 | SKH'lerin önemini ve küresel sürdürülebilirlik zorlukları ile olan bağlantısını açıklama. |
ÖÇ10 | SKH'lerle ilgili sorunlara potansiyel yerel ve küresel çözümler sunma. |
ÖÇ11 | Sürdürülebilir kalkınmayı teşvik etmede küresel vatandaş olarak kendi rolleri üzerine düşünme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel bir değerlendirmesi ve beklentiler Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini (SKH) ve ilgili hedefleri anlama | Dersten beklentiler ile beyin fırtınası yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Akademik İngilizce Temelleri Okuma Stratejileri, Okuma ve Not Alma, Dinleme ve Not Alma üzerine çalışma | SHK ile ilgili videoyu izlemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | SKH'ler ve Dil Gelişimi | Ödev verilen akademik makaleyi okuma ve özetlemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Seçilen SKH'lere derinlemesine dalış (örneğin, yoksulluk, açlığa son, iklim eylemi, gıda sistemleri, ürün yaşam döngüleri ve sorumlu tüketim) | SHK ile ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Özel kelime dağarcığı oluşturma | Kelime listesini tekrar etmek | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Seçilen SKH'ler üzerine araştırma makalelerini analiz etme | SHK'lerden biriyle ilgili makale seçmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Akademik makale yazma (argümantasyon/problem-çözüm) | Makale türlerini gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Araştırma yapıp rapor yazılacak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Etkili sunumlar yapma | Sunum hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Tartışmalara ve münazaralara katılma | Tartışma soruları hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Bireysel proje: Bir SKH uygulama/farkındalık kampanyası tasarlama | Proje için araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Grup projesi: Bir SKH uygulama/farkındalık kampanyası tasarlama | Proje için araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Takım çalışması ve çatışma çözme becerilerini kullanma | Akademik beceri odaklı okuma ve dinleme çalışmalarını yapmak | Öğretim Yöntemleri: Altı Şapka, Grup Çalışması |
14 | Kampanya materyalleri oluşturma ve sunma | STK odaklı materyal oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Ders öğrenimi ve küresel vatandaşlık üzerine bireysel düşünceler | Öz değerlenme yazmak | Öğretim Yöntemleri: Altı Şapka |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | STK'lerden birini seçip, o konuyla ilgili en az iki tane TED konuşması izlemek, en az iki tane makale okumak, not almak, materyalleri sentezlemek ve sentezleme makalesi yazmak | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | STK'lerden birini seçip, o konuyla ilgili en az iki tane TED konuşması izlemek, en az iki tane makale okumak, not almak, materyalleri sentezlemek ve sentezleme makalesi yazmak | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |