SD0632 Küresel Hedefler Bağlamında Akademik İngilizce

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0632
Ad Küresel Hedefler Bağlamında Akademik İngilizce
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Üniversite Dersi
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BETÜL GÜLERYÜZ ADAMHASAN


Dersin Amacı / Hedefi

1. Öğrencilerin akademik bağlamlarda dinleme, konuşma, okuma ve yazma alanlarında ileri düzeyde İngilizce yeterliliği göstermesini sağlamak, 2. Öğrencilerin akademik ve sosyal yaşamlarında ihtiyaç duyacakları temel beceriler olan 21. Yüzyıl Öğrenme modelinin temelini oluşturan eleştirel düşünme, iletişim, işbirliği ve yaratıcılık becerilerini geliştirmek, 3. Birleşmiş Milletlerin Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine yönelik öğrencilerin farkındalığını artırmak, 4. Öğrencilere küresel sorunları analiz etmek, sürdürülebilirlik ile ilgili araştırmaları değerlendirmek ve karmaşıklıkları, perspektifleri ve önyargıları belirlemek için fırsatlar sunmak, 5. Öğrencilerin farklı disiplinlerden oluşan gruplarda işbirliği becerilerini geliştirmek; analiz, sentez ve değerlendirmeye yönelik sunumlar yapıp, çalışma raporları yazmalarını sağlamak, 6. Öğrencilerin sosyal ve akademik becerilerini geliştirmek.

Dersin İçeriği

EAP 100, öğrencilerin 21. yüzyıl temel becerileri olan eleştirel düşünme, iletişim, işbirliği ve yaratıcılık ve Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri aracılığıyla İngilizce dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak bir Akademik Amaçlı İngilizce (EAP) dersidir.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Bolster, A. & Levrai, P. (2019). Develop EAP: A sustainable academic English skills course.

Notlar

Çeşitli sürdürülebilirlik konularına odaklanan makaleler, raporlar ve çevrimiçi kaynaklar (öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır) (sürdürülebilirlik üzerine web siteleri ve veri tabanları)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle (SKH) ilgili karmaşık akademik metinleri okuyup anlayabilme, ana fikirleri, destekleyici ayrıntıları ve incelikli argümanları belirleyebilme.
ÖÇ02 İleri düzeyde dil bilgisi, kelime bilgisi ve eleştirel düşünme becerilerini gösteren, açık ve iyi organize edilmiş akademik makaleler yazabilme.
ÖÇ03 Resmi akademik tartışmalara katılma, fikirleri açıkça ifade etme, başkalarının katkılarını geliştirme ve ikna edici dil kullanma.
ÖÇ04 Uygun akademik dil, görsel yardımcılar ve etkili sunum teknikleri kullanarak iyi yapılandırılmış sunumlar yapma.
ÖÇ05 Seçilen SKH'lerle ilgili küresel zorlukların nedenlerini ve sonuçlarını analiz etme ve değerlendirme, önyargıları belirleme ve çoklu perspektifleri göz önünde bulundurma.
ÖÇ06 SKH'lerle ilgili çeşitli kaynaklardan (bilimsel makaleler, raporlar ve multimedya) güvenilir bilgileri bulma, değerlendirme ve sentezleme.
ÖÇ07 Akademik yazılar veya sunumlar içinde kanıta dayalı argümanlar oluşturma, mantıksal akıl yürütme ve ikna teknikleri sergileme.
ÖÇ08 Bir SKH ile ilgili projeyi geliştirmek ve uygulamak için ekipler halinde etkili bir şekilde çalışma, işbirliği, iletişim ve çatışma çözme becerilerini gösterme.
ÖÇ09 SKH'lerin önemini ve küresel sürdürülebilirlik zorlukları ile olan bağlantısını açıklama.
ÖÇ10 SKH'lerle ilgili sorunlara potansiyel yerel ve küresel çözümler sunma.
ÖÇ11 Sürdürülebilir kalkınmayı teşvik etmede küresel vatandaş olarak kendi rolleri üzerine düşünme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin genel bir değerlendirmesi ve beklentiler Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini (SKH) ve ilgili hedefleri anlama Dersten beklentiler ile beyin fırtınası yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Akademik İngilizce Temelleri Okuma Stratejileri, Okuma ve Not Alma, Dinleme ve Not Alma üzerine çalışma SHK ile ilgili videoyu izlemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 SKH'ler ve Dil Gelişimi Ödev verilen akademik makaleyi okuma ve özetlemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Seçilen SKH'lere derinlemesine dalış (örneğin, yoksulluk, açlığa son, iklim eylemi, gıda sistemleri, ürün yaşam döngüleri ve sorumlu tüketim) SHK ile ilgili bölümü okumak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
5 Özel kelime dağarcığı oluşturma Kelime listesini tekrar etmek Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Seçilen SKH'ler üzerine araştırma makalelerini analiz etme SHK'lerden biriyle ilgili makale seçmek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
7 Akademik makale yazma (argümantasyon/problem-çözüm) Makale türlerini gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Araştırma yapıp rapor yazılacak Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Etkili sunumlar yapma Sunum hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 Tartışmalara ve münazaralara katılma Tartışma soruları hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 Bireysel proje: Bir SKH uygulama/farkındalık kampanyası tasarlama Proje için araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
12 Grup projesi: Bir SKH uygulama/farkındalık kampanyası tasarlama Proje için araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Takım çalışması ve çatışma çözme becerilerini kullanma Akademik beceri odaklı okuma ve dinleme çalışmalarını yapmak Öğretim Yöntemleri:
Altı Şapka, Grup Çalışması
14 Kampanya materyalleri oluşturma ve sunma STK odaklı materyal oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Ders öğrenimi ve küresel vatandaşlık üzerine bireysel düşünceler Öz değerlenme yazmak Öğretim Yöntemleri:
Altı Şapka
16 Yarıyıl Sonu Sınavları STK'lerden birini seçip, o konuyla ilgili en az iki tane TED konuşması izlemek, en az iki tane makale okumak, not almak, materyalleri sentezlemek ve sentezleme makalesi yazmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları STK'lerden birini seçip, o konuyla ilgili en az iki tane TED konuşması izlemek, en az iki tane makale okumak, not almak, materyalleri sentezlemek ve sentezleme makalesi yazmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.08.2024 08:42