Genel Bilgi
Kod | SD0569 |
Ad | Sürdürülebilir Tarım ve Permakültür |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA |
Dersin Amacı / Hedefi
Permakültür, tanım olarak İngilizce permanent (kalıcı) ve agriculture (tarım) kelimelerinin birleşmesinden oluşuyor. 1970'lerde Avustralyalı Bill Mollison ve David Holmgren tarafından temelleri atılan permakültürün amacı bitki, hayvan ve insanları doğa içerisinde bir araya getirerek bakımı kolay, istikrarlı ve kendi kendine yeten üretim sahaları oluşturmak.Bu ders ile öğrencilerin ekolojik, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirliği sağlamak amacıyla toprak verimliliğini, çevrenin korunması ile gıda güvenliğinin sağlaması, ve sürdürülebilir tarım sistemlerinin tanımlanması ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır. Sürdürülebilir tarım ile bitkilerin sürdürülebilir tarım içerisindeki yeri ve önemini vurgulamayı amaçlamaktadır
Dersin İçeriği
Ekolojik, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirliği sağlamak amacıyla toprak verimliliğini, çevrenin korunması ile gıda güvenliğinin sağlamasını ve tarımda sürdürülebilirlik bilincinin kazanılması Doğaya rağmen değil doğayla birlikte hareket etme ilkesi ile Doğanın kendi kendini nasıl yenilediğini öğrenmek
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://permateachers.eu/wp-content/uploads/2014/04/Permaculture%20Design%20Course%20Handbook.pdf Sustainable Agriculture, Second Edition, J. Mason, 2003, 209 p
Notlar
Sürdürülebilir Tarım ve Permakültür konusunda yapılmış yabancı ve türkçe yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sürdürülebilir tarımın tanımını yapar. |
ÖÇ02 | Sürdürülebilir tarım yöntem ve tekniklerini açıklar. |
ÖÇ03 | Geleneksel tarım ve sürdürülebilir tarım arasındaki farkını ortaya koyar. |
ÖÇ04 | Geleneksel tarım sistemlerinin sorunlarını açıklar. |
ÖÇ05 | Doğaya rağmen değil doğayla birlikte hareket etme ilkesininin tanımını yapar. |
ÖÇ06 | Doğanın kendi kendini nasıl yenilediğini açıklar. |
ÖÇ07 | İyi tarım uygulamalarının temel ilkelerini açıklar. |
ÖÇ08 | permakültür kavramını açıklar. |
ÖÇ09 | Sürdürebilir tarım ve permakültür ilişkisini açıklar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilir Tarımın Tanımı, Giriş ve Diğer Tarım Sistemleri ile Karşılaştırılması, ödev verilmesi | Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sürdürülebilir tarım için amaç ve teknikler | Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Sürdürülebilir tarımda toprak yönetimi, toprak kaynakları ve toprak verimliliği | Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
4 | Sürdürülebilir tarımda iklim faktörü | Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Genetik kaynakların sürdürülebilir tarıma katkısı | Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sürdürülebilir tarımda iyi tarım uygulamaları | Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bugünkü tarımsal sistemlerin sonuç ve problemleri | Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Permakültür, tanım amacı ve uygulama alanları | Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yağmur suyunun biriktirilmesi ve su ihtiyacı için kullanılması | Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Gübreleme için kompost yapımı | Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Yeşil Gübreleme | Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Mikrobiyal Gübreleme | Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Toprak iyileştirme amacıyla baklagil ekilmesi | Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yüksek biyolojik çeşitliliğin sağlanmasıyla zararlı böceklerle mücadele etmek için kimyasal kullanımına gerek kalmamas | Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |