Genel Bilgi
Kod | SD0479 |
Ad | Sulakalanlar ve Geleceğimiz |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATMA ÇEVİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı sulakalan ekosistemleri hakkında genel bilgi sahibi olarak, sulakalanların işlevi ve değerinin anlaşılması, antropojenik etkiler üzerinde farkındalığın arttırılması, çözüm yolları geliştirilmesi, korunması, bir birey olarak sürdürülebilir yaşamayı hedef edinmesi ve çevresindekileri bunu kazandırmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Geçmişten geleceğe, insan ve çevre için suyun önemi ve miktarı, Sulakalan ekosistemleri hakkında genel bilgi, bu ekosistemleri etkileyen iç ve dış faktörler, akarsulardan bataklıklara kadar sulakalanların sınıflandırılması, dünya için sulakalalanların işlev ve değerleri, sulakalanların sorunları ve çözüm yolları, Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilirlikte sucul ekosistemler, Su ayak izi, Karbon ayak izi, ekolojik ayak izi, ülkemizin sulaklanları, ilgili mevzuatlar, korunması, restorasyonu ve yönetimi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Anonim 2013. Sulak Alanlar. Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Hassas Alanlar Dairesi Başkanlığı, Sulak Alanlar Şube Müdürlüğü Anonim 2007. Sulak Alan Yönetim Planlaması Rehberi. OSİB Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü ve Kuş Araştırmaları Derneği Çevik, F., 2011. Ders Notları ve power point sunu
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sulakalanların insanlığa sunduğu ekosistem hizmetleri hakkında bilgi sahibi olur ve farkındalık yaratır. |
ÖÇ02 | Sucul ekosistemlerdeki biyoçeşitliliğin yaşam için önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Antropojenik etkilerin (iklim değişikliği, besin zenginleşmesi, kirleticiler, istilacılar) sulakalanlar üzerindeki etkisini kavrar. |
ÖÇ04 | Tüketim alışkanlıklarının çevresel etkisi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Ülkemizdeki sulakalanlar ve yönetimi ile ilgili farkındalığı artar. |
ÖÇ06 | Çevre koruma ve sürdürülebilirlik konularına çok yönlü yaklaşımlarda bulunur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi, İnsan ve çevre için suyun önemi ve dağılımı, Su potansiyelimiz, uygarlıklar ve su | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Sucul ekosistemin bileşenleri | Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Sulakalanlar ve sınıflandırılması, ülkemiz ve dünyadan örnekler | Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
4 | Sulakalan hidrolojisi, ekolojisi, ekosistemi etkileyen kontrol edilebilen ve edilemeyen iç ve dış faktörler | Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
5 | Sulakalan canlıları ve önemi | Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
6 | Sulakalan işlev ve değerleri | Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
7 | Sulakalanların dolaylı işlevleri ve değerleri | Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
9 | Sulakalanların kirlilik ile ilgili sorunları | Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
10 | Sulakalanların diğer sorunları | Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
11 | Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarında sucul ekosistemler | Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
12 | Su ayak izi, Karbon ayak izi, ekolojık ayak izi | Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
13 | Ülkemizde sulakalanlar, Milli Parklar, Korunan Alanlar; sulakalanların korunması, restorasyonu | Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
14 | Sulakalanlar ile ilgili mevzuat ve sulakalanların restorasyonu | Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
15 | Sulakalan yönetimi, Genel tekrar | Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev sunumu | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |