Genel Bilgi
Kod | SD0021 |
Ad | Çevremizde Radyoaktivite |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA TOPAKSU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA TOPAKSU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSTAFA TOPAKSU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Radyaoaktivite hakkında genel bir bilgiye sahip olup bu konuda bilinçlenir
Dersin İçeriği
Radyoaktivite, radyoaktif bozunumlar, radyoaktif çekirdekler, radyasyondan korunma ve kullanım alanları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İç İçe Yaşadığımız Gizemli Radyasyon ve Sağlığımız, Dr.Yüksel Atakan
Notlar
Radyoaktif Atık Yönetimi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Radyaoktivitenin ne olduğunu açıklar |
ÖÇ02 | Radyaoktif çekirdekleri anlatır |
ÖÇ03 | Radyoaktivitenin fayda ve zararlarını tartışır |
ÖÇ04 | Çevremizde nerelerde radyoaktivite olduğunu anlatır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Radyoaktivite nedir | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Radyoaktif çekirdekler | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Radyoaktif bozunumlar | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Beta bozunumları | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Alfa ve Gama bozunumları | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Radyoaktif bozunumlarla ilgili örnek ve problemler | İlgili makaleyi okusun | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Doğal ve yapay radyoaktivite | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Çevremizdeki radyoaktiviteye örnekler I | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Çevremizdeki radyoaktiviteye örnekler II | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Radyasyondan korunma I | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Radyasyondan korunma II | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Radyasyonun uygulama alanları I | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Radyasyonun uygulama alanları II | İlgili makaleyi okusun | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |