SD0620 Yaşlanma Biyolojisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0620
Ad Yaşlanma Biyolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Üniversite Dersi
Etiket ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yaşlanma sonucu meydana gelen temel moleküler ve hücresel değişimler hakkında bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca yaşlanmayı geciktirmek için neler yapılabileceği anlatılacaktır.

Dersin İçeriği

Yaşlanmanın moleküler mekanizması, süreçleri, nedenleri ve yaşlanmayla meydana gelen morfolojik ve fizyolojik değişimler

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

İlgili Bilimsel Makaleler

Notlar

Diğer


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Canlıların yaşlanmasının sebeplerini açıklar.
ÖÇ02 DNA hasar teorisini anlatır.
ÖÇ03 Serbest radikal/oksidasyon teorisini açıklar.
ÖÇ04 Mitokondrial DNA teorisini anlatır.
ÖÇ05 Yaşlanma ve kanser ilişkisini açıklar.
ÖÇ06 Telomer telomeraz mekanizmasını anlatır.
ÖÇ07 Uyku ve yaşlanma arasındaki bağı açıklar.
ÖÇ08 Lipid peroksidasyonunu anlatır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yaşlanma nedir? Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Canlılar neden yaşlanır? Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yaşlanmanın moleküller temelleri Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 DNA hasar teorisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Serbest radikal/oksidasyon teorisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
6 Mitokondrial DNA teorisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Telomer teorisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Konu ile ilgili ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Somatik hücre teorisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İmmunoloji ve endokrin teori Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kalori kısıtlaması teorisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yaşlanma ve kanser ilişkisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yaşlanma ve antioksidanlar Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Lipit Peroksidasyonu Konuyla ilgili kitap ve makale incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Melatonin Eksikliği Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.08.2024 01:36