Genel Bilgi
Kod | SD0638 |
Ad | Temel Hintçe |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Canan YOĞURT |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin Hint diline giriş yapmalarını sağlayacak temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında, Devanagari alfabesi ve doğru telaffuz öğretilir. Hintçe'nin temel dil bilgisi kuralları, basit cümle yapıları, zamirler, sıfatlar ve zamanlar üzerinde durulur. Günlük konuşma diline yönelik ifadeler ve temel kelime bilgisi çalışmaları yapılır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Kökdemir, E. (2021) Hindi (Hintçe) Okuma-Yazma Kitabı. Konya: Eğitim Yayınevi. Kökdemir, E. (2021). Hindi (Hintçe) Dil Bilgisi. Konya: Eğitim Yayınevi.
Notlar
İhtiyaç olması halinde öğretim elemanı tarafından ek materyaller kullanılabilir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Devanagari alfabesini tanır, yazılış ve telaffuz kurallarını doğru bir şekilde uygular. |
ÖÇ02 | Hintçe dil bilgisinin temel kurallarını açıklar ve basit cümleler kurar. |
ÖÇ03 | Günlük yaşamda kullanılan temel Hintçe ifadeleri ve selamlaşma kalıplarını etkin bir şekilde kullanır. |
ÖÇ04 | Temel düzeyde Hintçe kelime bilgisine sahip olur ve yaygın olarak kullanılan kelimeleri anlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel değerlendirme ve derse giriş | Alfabe, yazı ve yazım ile ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Devanāgari Alfabesi: Sesli ve Sessiz ses birimleri | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Devanāgari Alfabesi: Birleşik sessiz ses birimleri Devanāgari Alfabesi: Bir sessiz ile bir seslinin birleşimi, bir sesli ile bir sessizin birleşimi | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Transliterasyon Çalışmaları – I: Devanāgari Alfabesi ile verilen sözcük ve metinlerin transliterasyonu | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Transliterasyon Çalışmaları – I: Devanāgari Alfabesi ile verilen sözcük ve metinlerin transliterasyonu | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Transliterasyon Çalışmaları – II: Transliterasyonu verilen sözcüklerin ve metinlerin Devanāgari Alfabesi ile yazımı | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Transliterasyon Çalışmaları – II: Transliterasyonu verilen sözcüklerin ve metinlerin Devanāgari Alfabesi ile yazımı | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ders notlarını gözden geçirmek | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Başlangıç seviyesinde Hintçe diyalog çalışmaları | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Kişi Zamirleri & İyelik Zamirleri İsimler (Eril-Dişil-Tekil-Çoğul) & Sıfatlar | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Geniş Zaman | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Şimdiki zaman | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Gelecek Zaman | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Karşılaştırmalı Zamanlar | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Yazılı ve Sözlü Anlatım Çalışmaları | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını gözden geçirmek | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını gözden geçirmek | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |