Genel Bilgi
| Birim | REKTÖRLÜK |
| Alan Dışı Dersler Koordinatörlüğü | |
| Kod | SD0604 |
| Ad | Denizel omurgasızların kullanımı |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz ve Bahar |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Üniversite Dersi |
| Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CANAN TÜRELİ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CANAN TÜRELİ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CANAN TÜRELİ (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Denizel ortamda yaşayan ekonomik omurgasız canlıların sistematik, biyo-ekolojik ve ekonomik özelliklerinin kavranmasını sağlamaktır
Dersin İçeriği
Denizel omurgasız hayvanların biyolojik, sistematik ve ekolojik özellikleri; omurgasız gruplardan özellikle ekonomik öneme sahip türlerin genel özellikleriyle ekonomiye olan katkılarının anlatılması.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
1-BARNES,R.S.K., CALOW, P., OLIVE, P.J.W., 1993. The Invertebrates : A new synthesis. Blackwell Scientific Publications, Cambridge, 469 p. 2-ANDERSON, D.T., 2001. Invertebrate Zoology.Oxford University pres. 474 p. 3-BARNES, R.D.,1964. Invertebrate Zoology. W.B.saunders Company. 632 p.
Notlar
ERDEM,Ü.,BAŞUSTA, N., TÜRELİ, C. 2006. Su omurgasızları. 2. Baskı, Nobel yayın no:833, Ankara. 273 syf.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Canlı sistemlerin ve Omurgasız hayvanların temel yapılarını tanımlar |
| ÖÇ02 | Canlı sistemlerin ve Omurgasız hayvanların temel yapılarını tanımlar |
| ÖÇ03 | Denizel omurgasız şubelerinden ekonomik olanları tanımlar |
| ÖÇ04 | Ekonomik olan gruplardan yararlanma olanaklarını bilir |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Türün tanımı, hayvan sistematiğinin tarihçesi ve prensipleri | Mikroskobun, binokülerin tanıtılması ve sistematik hakkında bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 2 | Tek hücreli canlıların (Protozoa) biyo-ekolojik özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar -1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Tek hücreli canlıların (Protozoa) biyo-ekolojik özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar-2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Süngerlerin (Porifera) genel özellikleri ,sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | Kaynak okuma, powerpoint sunu hazırlama, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 5 | Knidlilerin (Cnidaria) genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Yassı Kurtların (Platyhelminthes) , Yuvarlak Kurtların (Aschelminthes) genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Halkalı Kurtların (Annelida) genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Mollusca’nın genel özellikleri; Gastropoda’nın biyoekolojik özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | Kaynak okuma, powerpoint sunu hazırlama, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
| 10 | Scaphopoda ve Bivalvia’nın genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Cephalopoda’nın genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar-I | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | Cephalopoda’nın genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar-II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Crustacea sınıfının sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar-I | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Crustacea sınıfının sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar-II | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
| 15 | Echinodermata’nın genel özellikleri; Echinoidea ve Asteroidea’nın biyo-ekolojik özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 4 | 24 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||