SD0504 UNITY ile 3D Oyun Programlama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0504
Ad UNITY ile 3D Oyun Programlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Etiket ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin temel amacı, öğrencilere Unity oyun motorunu kullanarak oyun geliştirmenin temel becerilerini kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilere oyun geliştirme yolculuğunda güçlü bir temel sunarak, ileri düzey oyun programlama ve geliştirme çalışmaları için de bir temel oluşturmayı hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilere popüler oyun motoru Unity kullanarak temel oyun programlama becerilerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders boyunca öğrenciler, oyun geliştirme sürecinin temel adımlarını anlayacak ve Unity'nin kullanıcı dostu arayüzü üzerinden oyunlar oluşturmayı öğreneceklerdir.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

https://enformatik.cu.edu.tr

Notlar

https://learn.unity.com


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Unity ve Oyun Programlama Temelleri: Unity'nin temel özelliklerini anlar ve kullanır. Yeni bir oyun projesi oluşturur ve projenin ayarlarını yapılandırır. Oyun sahnesini düzenler ve oyun nesnelerini yönetir.
ÖÇ02 Temel Programlama Becerileri: Değişkenleri ve veri tiplerini kullanır. Koşullu ifadeler ve döngüleri uygular. Fonksiyonlar ve yöntemleri oluşturur ve kullanır.
ÖÇ03 Oyun Nesneleri ve Hiyerarşi: Oyun nesnelerinin oluşturur, düzenler ve birbirleriyle etkileşimini yapar. Oyun nesnelerinin hiyerarşik yapıdaki rollerini anlar.
ÖÇ04 Giriş ve Kontroller: Kullanıcı girişi alabilir ve kullanıcı kontrollerini oluşturur. Karakter ve nesneleri klavye, fare veya dokunmatik kontrollerle yönetir.
ÖÇ05 Fizik ve Hareket: Rigidbody bileşenini kullanır ve fizik kurallarını uygular. Oyun nesnelerini fizik tabanlı hareket ettirir ve çarpışmaları yönetir.
ÖÇ06 Oyun Mekanikleri ve Tasarımı: Oyun durumlarını ve oyun döngüsünü anlar. Skorlama sistemi ve oyun sonlandırma mekaniklerini oluşturur.
ÖÇ07 Ses ve Görsellik: Ses efektlerini ve müzikleri oyunlara ekler. 2D ve 3D grafikleri kullanır ve oyun görselliğini geliştirir.
ÖÇ08 Oyun Optimizasyonu ve Performans: Oyun performansını artırmak için optimizasyon tekniklerini anlar ve uygular. Bellek ve kaynak yönetimi konusunda temel bilgi sahibi olur.
ÖÇ09 Unity Asset Store ve Eklentiler: Unity Asset Store'dan kaynakları bulur ve kullanır. Popüler eklentilerin avantajlarını ve kullanımını anlar.
ÖÇ10 Kullanıcı Arayüzü Tasarımı: Oyun içi kullanıcı arayüzü oluşturur ve düzenler.
ÖÇ11 Yapay Zeka ve Düşman Davranışları: Temel yapay zeka algoritmalarını anlar ve uygular. Düşman karakterlerin hareketlerini ve saldırılarını tasarlar ve uygular.
ÖÇ12 Oyun Bitirme ve Dağıtma: Oyunu farklı platformlarda derler ve çalıştırır. Oyunun dağıtımı konusunda bilgi sahibi olur ve çeşitli dağıtım kanallarında yayınlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş: Oyun motorları ve Unity'nin temel özellikleri. Literatür taraması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Temel Programlama Kavramları: Değişkenler ve veri tipleri. Koşullu ifadeler ve döngüler. Materyal okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 Daha Fazla Programlama Kavramı: Fonksiyonlar ve yöntemler. Nesneler arası etkileşim. Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Oyun Nesneleri ve Hiyerarşi: Oyun nesnelerinin oluşturulması ve düzenlenmesi. Hiyerarşi yapısı ve bağlantıları. Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Giriş ve Kontroller: Kullanıcı girişi (klavye, fare veya dokunmatik) Karakter ve nesne kontrolü. Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Fizik ve Hareket: Rigidbody bileşeni ve fizik kuralları. Nesnelerin hareketi ve çarpışmalar. Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Oyun Mekanikleri ve Tasarımı: Oyun durumları ve oyun döngüsü. Skorlama ve oyun sonlandırma. Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ses ve Görsellik: Ses efektleri ve müzik eklemek. 2D ve 3D grafiklerin kullanımı. Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 Oyun Optimizasyonu: Performans artırma yöntemleri. Bellek ve kaynak yönetimi Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Oyun Araçları ve Eklentileri: Unity Asset Store kullanımı. Popüler eklentilerin tanıtımı Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 UI Tasarımı: Kullanıcı arayüzü ve etkileşimi oluşturma. Menü ve arayüz düzenleme. Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Yapay Zeka ve Düşman Davranışları: Temel yapay zeka algoritmaları. Düşman karakterlerin hareketi ve saldırıları. Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Oyuna görsel efektler ekleme. Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Oyunu Bitirme ve Dağıtma: Oyunun derleme ve farklı platformlarda çalıştırma. Oyunun dağıtımı ve yayınlanması. Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.08.2024 11:06