Genel Bilgi
Kod | SD0647 |
Ad | Balık Biyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÖZGÜR YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ÖZGÜR YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Balıkların biyolojik sistemleri ve işleyişleri hakkında genel düzeyde bilgi verilmesi.
Dersin İçeriği
Balıklarının genel morfolojik ve anatomik özellikleri ile Türkiye denizlerinde dağılım gösteren deniz balığı türleri, bunların morfolojik, anatomik ve fizyolojik özellikleri verilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Demir, N. (2020). İhtiyoloji. Nobel Akademik Yayıncılık, 5.
Notlar
Dijital kaynaklar, Ders notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balıkların morfolojilerini öğrenir |
ÖÇ02 | Balıkların yaşam alanlarını ve biyolojik sistemlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Balıklarda üreme tiplerini ve beslenme tiplerini öğrenir |
ÖÇ04 | Balıklarda osmoregülasyon kavrar ve öğrenir. |
ÖÇ05 | İç su balıkları ve deniz balıkları arasındaki farkları öğrenir |
ÖÇ06 | Balıkların ekosistemdeki yeri ve önemini kavrar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Balıkların sınıflandırılması | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Balıklarda dış morfolojik yapı | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Balıklarda deri ve işlevleri | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Balıklarda iskelet sistemi | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Balıklarda kas sistemi | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Balıklarda solunum sistemi | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Balıklarda sindirim sistemi | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Konu ile ilgili kitapların ve ders notlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Balıklarda dolaşım sistemi | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Balıklarda üreme sistemi | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Balıkların üreme tipleri | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Balıklarda boşaltım sistemi | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Balıklarda sinir sistemi | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Balıklarda duyu organları ve çalışma sistemleri | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Balıklarda yanal çizgi ve işlevleri | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kitapların ve ders notlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kitapların ve ders notlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,72 | ||
AKTS | 3 AKTS |