Genel Bilgi
Kod | SD0656 |
Ad | Ekoloji, Kimya ve Yaşam |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM ERDEM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM ERDEM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye ekoloji, doğa ve kimyasal değişikliklerle ilgili bilgi vermek, Endüstriyel üretim ve ürünlerin ekosisteme ve canlı yaşamına etkilerini açıklamaktır.
Dersin İçeriği
İnsan faaliyetlerinin yaşam alanı üzerindeki etkisi, doğal kaynakların rasyonel kullanımı, çeşitli kimyasalların doğal süreçler üzerindeki etkileri, organik ve inorganik maddelerin canlı organizmalar üzerindeki etkileri ortaya konur. Ekosistemimizdeki kimyasal kirletici bileşiklerin çevresel izlemesinin ekolojik ve yenilikçi yöntemler kullanılarak tanımlanması ve eliminasyonu açıklanmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
General Chemistry. The main purpose of the course is to improve the quality of life of the population, to improve the quality of life of the population, to improve the quality of life of the population. Volume I: textbook.- Almaty: 2015. http://rmebrk.kz/book
Notlar
Ecology of Culture in the formation of a modern picture of the world. Z. K. Shaukenova, - Almaty: IFPR KN Mon RK, 2014.-280c
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pratikte ekoloji, doğal ve kimyasal değişikliklerle ilgili edinilen bilgi ve becerileri uygular. |
ÖÇ02 | Doğal ve kimyevi ürünlerin kullanımı ve sonrası ile ilişkili insan sağlığı ve çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Çevre kimyası problemlerini çözmede, yeni çözümler sunma, görüşlerini ekibin görüşüyle birleştirmede ekip olarak çalışma ilkelerini kullanır. |
ÖÇ04 | Mesleki faaliyetlerde kirleticilerin kimyasal ekolojisi hakkında bilgi ve becerilerin uygulanmasının önemini anlar ve uygular. |
ÖÇ05 | Profesyonel iş hayatında ve güncel hayatta ekosistemimizle olan bağlantıları kurar, çevredeki ekolojik sorunları tartışır, çevrede yaşayan organizmaların ve insan morfolojisinin önemini anlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Ekoloji (Temel Kavramlar) | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
2 | Genel Ekoloji (Küresel ısınma ve sera etkisi) | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
3 | Genel Ekoloji (Biyolojik çeşitlilik, çevresel kirlilik) | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
4 | Genel Ekoloji (Besin zinciri, ekolojik döngüler, çözümler) | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
5 | Çevresel kimya ve temel açıklamaların tanımları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
6 | Doğal ortamdaki kimyasal maddelerin döngüsünün kimyasal temelleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Atmosferin kimyasal ekolojisi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kimyasal ekoloji ve kirlilik | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Endüstriyel atıklar, Kimyasal atıkların sınıflandırılması | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Endüstriyel Üretiminde Ekoloji | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Üretiminde Ekoloji (Ağır metaller, zararlı kimyasallar, önlemler) | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Üretiminde Ekoloji (Arıtma tesisi, yapısı ve işlevi, yasal durum) | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Ticari ürünlerin güvenilirliği, Belgelendirme (Belgelendirme tanımı, işlevi ve önemi, yöntemleri , çeşitleri, ticari anlamı) | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Eko etiketler, Eko standartlar | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |