Genel Bilgi
Kod | SD0393 |
Ad | Yaşam Koçluğu ile Kişisel Gelişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DERYA ÖNDER |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin kendi potansiyellerinin farkına varması ile performanslarınıarttırarak, hayatlarında bugün bulundukları noktadan varmakistedikleri noktaya ulaşmalarını sağlamaktır. Bu süreçte kişinin kendisini tanıması ve değerlerinin, güçlü-zayıf yönlerinin farkına varması, dinleme yeteneğinin ve iletişim becerilerinin artması, iç motivasyonunu geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Yaşam koçluğu ile kişiselgelişimin tanımı, kişinin performansını arttırmada etkili koçluk araçları, beden dili ve etkili iletişim, birebir koçluk uygulamaları, koçlukta duygusal zeka kavramları, mutluluk ve mutluluk seçim tablosu, Şiddetsiz iletişim, Hikaye anlatıcılığı
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Performans için koçluk (Sir John Whitmore) Koçluk Araçları (Umut Ahmet Tarakçı)
Notlar
Hikaye anlatıcısının sırrı (Carmina Gallo)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Güçlü yönlerini betimler |
ÖÇ02 | Güçlü ve gelişmeye açık yönlerini açıklar |
ÖÇ03 | İletişim becerisi artar |
ÖÇ04 | Zamanını iyi yönetir |
ÖÇ05 | Hedeflerini açıklar plan yapar ve uygular |
ÖÇ06 | Stres anlarını daha kolay yönetir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yaşam Koçluğu ile kişisel gelişim tanımı tarihçesi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Etkin Dinleme | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Etkili Soru Sorma | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Koçluk Çerçevesi: GROW modeli | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Kişilik Envanteri (Ben kimim) | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Değerler Çalışması | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yaşam amacımız için VİZYON | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hedefleri Gerçekleştirmek | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Koçlukta Metafor Kullanımı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Beden dili ve Etkili iletişim | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
12 | Mutlulukve Mutluluk Seçim Tablosu | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Koçlukta Duygusal zeka | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Şiddetsiz İletişim | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Hikaye Anlatıcılığ | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |