SD0292 Turizm Coğrafyası

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0292
Ad Turizm Coğrafyası
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ÇAĞATAY AKYOL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ÇAĞATAY AKYOL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrencilere turizmin temel konuları hakkında teorik bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Dersi alan öğrencinin insanın ekonomik ve sosyal etkinliklerinden biri olan turizm konusunda coğrafya perspektifinden temel bilgilere sahip olması; edinilen bu bilgilerin coğrafyanın diğer konularıyla bütünleştirmesi ve özellikle turizm planlaması çalışmalarında bu bilgilerden yararlanması beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Turizm günümüzde küresel düzeyde her geçen gün hızla gelişen ekonomik ve sosyal etkinliklerden biridir. Çeşitli bilimlerin ortak ilgi alanına giren turizm, beşeri coğrafyanın da başlıca konularından biridir. Turizm konusu bu perspektiften ele alınmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Ders kitabı: • Özgüç,N. 2015. Turizm Coğrafyası: Özellikler ve Bölgeler, Çantay Kitabevi, İstanbul. • Kozak,N., vd. 2013. Genel Turizm: İlkeler, Kavramlar, Detay Yayıncılık, Ankara. Akın, A. 2018. Turizm Coğrafyası. Bursa, Ekin Basın ve Dağıtım.

Notlar

Doğan, S., Ö., Duran, E. (Ed.). 2020. Türkiye Turizm Coğrafyası. Çanakkale, Paradigma Akademi. İçöz, O. (Ed.). 2007. Genel Turizm: Turizmde Temel Kavramlar ve İlkeler, Turhan Kitabevi, Ankara. • İçöz, O., Var, T., İlhan, İ. 2002. Turizm Planlaması, Turhan Kitabevi, Ankara. • Karaküçük, S. 2005. Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme, Gazi Kitabevi, Ankara. • Doğaner, S. 2001. Türkiye Turizm Coğrafyası, Çantay Kitabevi, İstanbul. • Williams, S., Lew, A.A. 2015. Tourism Geography: Critical Understanding of Place, Space and Experience, Routledge, London and New York. • Hall, C.M. and Page, S.J. 2014. The Geography of Tourism and Recreation Environmet, Place and Space, Routledge, London and New York. • Shaw, G. and Williams, M.A. 1994. Critical Issues in Tourism A Geographical Perspective, Blackwell Publishers, Oxford, UK.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Turizm ve coğrafya kavramları arasında ilişki kurabilme ve turizm coğrafyası alanını kavrayabilme.
ÖÇ02 Türkiye'nin dağları, nehirleri, gölleri gibi doğal varlıklarını tanıyabilme ve bunların turizmle ilişkisini değerlendirebilme
ÖÇ03 Nasıl turist olunur ve nasıl seyahat ediliri kavrayabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, dersin amacı, kapsamı ve içeriğinin anlatımı Ders kitabı okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
2 Turizm, Coğrafya ve Turizm Coğrafyası Ders kitabı okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
3 Turizmin Tarihsel Gelişimi, Bugünkü Boyutları Ders kitabı okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
4 Boş zaman, rekreasyon ve turizm Ders kitabı okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
5 Turizmde Talep ve Motivasyon (Güdüler) Ders kitabı okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 Turizmde Arz; Doğal Çekicilikler Ders kitabı okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
7 Turizmde Arz; Kulturel Çekicilikler Ders kitabı okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Ders kitabı okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Turizmde arz ulaşım, konaklama ve organizayonlar Ders kitabı okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
10 Kitle turizmine alternatif turizm türleri Ders kitabı okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
11 Turizmde politika ve planlama Ders kitabı okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
12 Turizm yönetimi Ders kitabı okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
13 Surdurulebilir Turizm Ders kitabı okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
14 Türkiye'de turizm Ders kitabı okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
15 Türkiye'de turizm Ders kitabı okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabı okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 74
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,96
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.08.2024 04:45