Genel Bilgi
Kod | SD0292 |
Ad | Turizm Coğrafyası |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ÇAĞATAY AKYOL |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilere turizmin temel konuları hakkında teorik bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Dersi alan öğrencinin insanın ekonomik ve sosyal etkinliklerinden biri olan turizm konusunda coğrafya perspektifinden temel bilgilere sahip olması; edinilen bu bilgilerin coğrafyanın diğer konularıyla bütünleştirmesi ve özellikle turizm planlaması çalışmalarında bu bilgilerden yararlanması beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Turizm günümüzde küresel düzeyde her geçen gün hızla gelişen ekonomik ve sosyal etkinliklerden biridir. Çeşitli bilimlerin ortak ilgi alanına giren turizm, beşeri coğrafyanın da başlıca konularından biridir. Turizm konusu bu perspektiften ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Ders kitabı: • Özgüç,N. 2015. Turizm Coğrafyası: Özellikler ve Bölgeler, Çantay Kitabevi, İstanbul. • Kozak,N., vd. 2013. Genel Turizm: İlkeler, Kavramlar, Detay Yayıncılık, Ankara. Akın, A. 2018. Turizm Coğrafyası. Bursa, Ekin Basın ve Dağıtım.
Notlar
Doğan, S., Ö., Duran, E. (Ed.). 2020. Türkiye Turizm Coğrafyası. Çanakkale, Paradigma Akademi. İçöz, O. (Ed.). 2007. Genel Turizm: Turizmde Temel Kavramlar ve İlkeler, Turhan Kitabevi, Ankara. • İçöz, O., Var, T., İlhan, İ. 2002. Turizm Planlaması, Turhan Kitabevi, Ankara. • Karaküçük, S. 2005. Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme, Gazi Kitabevi, Ankara. • Doğaner, S. 2001. Türkiye Turizm Coğrafyası, Çantay Kitabevi, İstanbul. • Williams, S., Lew, A.A. 2015. Tourism Geography: Critical Understanding of Place, Space and Experience, Routledge, London and New York. • Hall, C.M. and Page, S.J. 2014. The Geography of Tourism and Recreation Environmet, Place and Space, Routledge, London and New York. • Shaw, G. and Williams, M.A. 1994. Critical Issues in Tourism A Geographical Perspective, Blackwell Publishers, Oxford, UK.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Turizm ve coğrafya kavramları arasında ilişki kurabilme ve turizm coğrafyası alanını kavrayabilme. |
ÖÇ02 | Türkiye'nin dağları, nehirleri, gölleri gibi doğal varlıklarını tanıyabilme ve bunların turizmle ilişkisini değerlendirebilme |
ÖÇ03 | Nasıl turist olunur ve nasıl seyahat ediliri kavrayabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dersin amacı, kapsamı ve içeriğinin anlatımı | Ders kitabı okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
2 | Turizm, Coğrafya ve Turizm Coğrafyası | Ders kitabı okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
3 | Turizmin Tarihsel Gelişimi, Bugünkü Boyutları | Ders kitabı okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
4 | Boş zaman, rekreasyon ve turizm | Ders kitabı okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Turizmde Talep ve Motivasyon (Güdüler) | Ders kitabı okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Turizmde Arz; Doğal Çekicilikler | Ders kitabı okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
7 | Turizmde Arz; Kulturel Çekicilikler | Ders kitabı okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Ders kitabı okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Turizmde arz ulaşım, konaklama ve organizayonlar | Ders kitabı okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
10 | Kitle turizmine alternatif turizm türleri | Ders kitabı okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
11 | Turizmde politika ve planlama | Ders kitabı okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
12 | Turizm yönetimi | Ders kitabı okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
13 | Surdurulebilir Turizm | Ders kitabı okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
14 | Türkiye'de turizm | Ders kitabı okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
15 | Türkiye'de turizm | Ders kitabı okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 2 | 40 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,96 | ||
AKTS | 3 AKTS |