Genel Bilgi
Kod | SD0663 |
Ad | Psikoloji ve Teknoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MELTEM GULER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MELTEM GULER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, teknoloji ve insan psikolojisi arasındaki ilişkiyi incelemek ve insanların teknolojiyi mümkün olduğunca etkili bir şekilde kullanmasını sağlamak için psikoloji bilgisini nasıl kullanabileceğini incelemektir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği insan algı, tutum ve davranışı ile teknoloji arasındaki ilişkiye genel bir bakış sunmaktır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Spielman, R. M., Jenkins, W., & Lovett, M. (2020). Psychology 2e.
Notlar
Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Teknolojik gelişmelerin insan davranışları üzerindeki etkilerini tartışır. |
ÖÇ02 | Psikolojiden edinilen bilgiyi insan-teknoloji etkileşimiyle ilgili problemler için kullanır. |
ÖÇ03 | Teknoloji ve insan davranışını disiplinlerarası bir bakış açısı ile ele alır. |
ÖÇ04 | Günlük hayatta kullanılan teknolojilerin insan davranışları üzerindeki etkilerini araştırır. |
ÖÇ05 | Teknoloji ve insan arasındaki ilişkide psikoloji temelli bir bakış açısı kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Psikoloji ve Teknoloji- Psikolojiye Giriş I | Spielman, R. M., Jenkins, W., & Lovett, M. (2020). Psychology 2e. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Psikoloji ve Teknoloji- Psikolojiye Giriş II | Spielman, R. M., Jenkins, W., & Lovett, M. (2020). Psychology 2e. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Psikoloji ve Teknoloji- Psikolojiye Giriş III | Spielman, R. M., Jenkins, W., & Lovett, M. (2020). Psychology 2e. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Psikoloji ve Teknoloji- Psikolojiye Giriş IV | Spielman, R. M., Jenkins, W., & Lovett, M. (2020). Psychology 2e. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Psikoloji ve Teknoloji- Psikolojiye Giriş V | Spielman, R. M., Jenkins, W., & Lovett, M. (2020). Psychology 2e. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Psikoloji ve Teknolojiye Giriş | Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Psikoloji ve Teknolojiye Giriş II | Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Spielman, R. M., Jenkins, W., & Lovett, M. (2020). Psychology 2e. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Psikoloji ve Teknolojiye Giriş III | Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Teknoloji, Psikoloji ve Evrim | Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Teknoloji, Psikoloji ve Evrim II | Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Teknoloji, Psikoloji ve Evrim III | Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Teknoloji ve Duyusal, Algısal ve Bilişsel Süreçler | Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Teknoloji ve Duyusal, Algısal ve Bilişsel Süreçler II | Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Değerlendirme | Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Spielman, R. M., Jenkins, W., & Lovett, M. (2020). Psychology 2e.-Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Spielman, R. M., Jenkins, W., & Lovett, M. (2020). Psychology 2e.-Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |