SD0663 Psikoloji ve Teknoloji

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0663
Ad Psikoloji ve Teknoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Üniversite Dersi
Etiket ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MELTEM GULER
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MELTEM GULER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, teknoloji ve insan psikolojisi arasındaki ilişkiyi incelemek ve insanların teknolojiyi mümkün olduğunca etkili bir şekilde kullanmasını sağlamak için psikoloji bilgisini nasıl kullanabileceğini incelemektir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği insan algı, tutum ve davranışı ile teknoloji arasındaki ilişkiye genel bir bakış sunmaktır.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Spielman, R. M., Jenkins, W., & Lovett, M. (2020). Psychology 2e.

Notlar

Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Teknolojik gelişmelerin insan davranışları üzerindeki etkilerini tartışır.
ÖÇ02 Psikolojiden edinilen bilgiyi insan-teknoloji etkileşimiyle ilgili problemler için kullanır.
ÖÇ03 Teknoloji ve insan davranışını disiplinlerarası bir bakış açısı ile ele alır.
ÖÇ04 Günlük hayatta kullanılan teknolojilerin insan davranışları üzerindeki etkilerini araştırır.
ÖÇ05 Teknoloji ve insan arasındaki ilişkide psikoloji temelli bir bakış açısı kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Psikoloji ve Teknoloji- Psikolojiye Giriş I Spielman, R. M., Jenkins, W., & Lovett, M. (2020). Psychology 2e. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Psikoloji ve Teknoloji- Psikolojiye Giriş II Spielman, R. M., Jenkins, W., & Lovett, M. (2020). Psychology 2e. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Psikoloji ve Teknoloji- Psikolojiye Giriş III Spielman, R. M., Jenkins, W., & Lovett, M. (2020). Psychology 2e. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Psikoloji ve Teknoloji- Psikolojiye Giriş IV Spielman, R. M., Jenkins, W., & Lovett, M. (2020). Psychology 2e. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Psikoloji ve Teknoloji- Psikolojiye Giriş V Spielman, R. M., Jenkins, W., & Lovett, M. (2020). Psychology 2e. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Psikoloji ve Teknolojiye Giriş Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Psikoloji ve Teknolojiye Giriş II Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Spielman, R. M., Jenkins, W., & Lovett, M. (2020). Psychology 2e. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Psikoloji ve Teknolojiye Giriş III Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Teknoloji, Psikoloji ve Evrim Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Teknoloji, Psikoloji ve Evrim II Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Teknoloji, Psikoloji ve Evrim III Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Teknoloji ve Duyusal, Algısal ve Bilişsel Süreçler Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Teknoloji ve Duyusal, Algısal ve Bilişsel Süreçler II Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Değerlendirme Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Spielman, R. M., Jenkins, W., & Lovett, M. (2020). Psychology 2e.-Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Spielman, R. M., Jenkins, W., & Lovett, M. (2020). Psychology 2e.-Kool, V. K., & Agrawal, R. (2016). Psychology of technology. Springer International Publishing. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.09.2024 10:15