Genel Bilgi
Kod | INMZ102 |
Ad | Fizik 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET KARAKILÇIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET KARAKILÇIK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Elektrik ve Manyetizma kuramlarını incelemektir.
Dersin İçeriği
Bu derste Elektrik Yükü, Elektrik Alanı, Gauss yasası, Elektrik potansiyel, Kondansatör ve Dielektrik, Madde içinde elektrik akımı, Doğru akım devreleri, Manyetik alanın etkileri, Manyetik alan, Faraday yasası, Madde ve mıknatıslık, Indüktans ve devre osilasyonları işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fen ve Mühendislik için Fizik 1, R.A. Serway, J. C. Beichner, Palme Yayıncılık, Ankara, 2017
Notlar
Teams'e konulacak ders notları, örnek sorular, ödevler ve çözümleri takip edilmelidir. Google veri tabanından ilgili konulardan konu, soru ve çözümleri kullanılmalıdır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Atomun temel yapısını, yapı taşlarını, yük kavramını açıklar. |
ÖÇ02 | Coulomb yasasını kavrar, belirli yük dağılımlarına nasıl uygulanacağını kavrar. |
ÖÇ03 | Elektrik alan kavramını anlar, bir yük grubunun oluşturduğu alanı hesaplamayı kavrar. |
ÖÇ04 | Elektrik akısı kavramını, Gauss yasasını kavrar. |
ÖÇ05 | Elektrik alan içindeki yüklü bir parçacığın hareketini analiz eder. |
ÖÇ06 | İş ve potansiyel ve potansiyel enerji kavramlarını kullanır. |
ÖÇ07 | Bir yük grubunun oluşturduğu potansiyeli hesaplamayı yapar. |
ÖÇ08 | Sığa ve Dielektrik nedir kavrar, belirli geometrik yapıların sığasını hesaplar. |
ÖÇ09 | Akım ve direnç kavramlarını kavrar. |
ÖÇ10 | Doğru akım devrelerini açıklar. |
ÖÇ11 | Manyetik alanlar, manyetik alan içindeki yüklü bir parçacığın hareketini açıklar. |
ÖÇ12 | Manyetik alan kaynaklarını kavrar, bir akım telinin oluşturduğu manyetik alanı hesaplamayı ve Ampere yasasını karşılaştırır. |
ÖÇ13 | Faraday yasasını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektrik Yükü | Kitapta ilgili bölüme çalışılsın | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
2 | Elektrik Alanı | Kitapta ilgili bölüme çalışılsın | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
3 | Gauss yasası | Kitapta ilgili bölüme çalışılsın. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
4 | Elektrik potansiyel | Kitapta ilgili bölüme çalışılsın. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
5 | Kondansatör ve Dielektrik | Kitapta ilgili bölüme çalışılsın. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
6 | Madde içinde elektrik akımı | Kitapta ilgili bölüme çalışılsın. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
7 | Madde içinde elektrik akımı (devam) | Kitapta ilgili bölüme çalışılsın. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınavlar | Konuların tekrar eder. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Doğru akım devreleri | Kitapta ilgili bölüme çalışılsın. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
10 | Manyetik alan etkileri | Kitapta ilgili bölüme çalışılsın. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
11 | Manyetik alan (devam) | Kitapta ilgili bölüme çalışılsın. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
12 | Faraday yasası | Kitapta ilgili bölüme çalışılsın. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
13 | Madde ve mıknatıslık | Kitapta ilgili bölüme çalışılsın. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
14 | Indüktans ve devre osilasyonları | Kitapta ilgili bölüme çalışılsın. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Indüktans ve devre osilasyonları (devam) | Kitapta ilgili bölüme çalışılsın. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuları tekrar eder. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuları tekrar eder. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 17 | 4 | 68 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |