Genel Bilgi
Kod | SD0138 |
Ad | Bağlama I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | CANER AZRAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
CANER AZRAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
CANER AZRAK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) CANER AZRAK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) CANER AZRAK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bağlama çalmada temel davranış ve becerileri kavramı ve uygulaması.
Dersin İçeriği
Bağlamanın fiziksel parçalarının tanıtımı ve tutuş oturuş,parmak ve tezene pozisyonlarının çalışılması.
Dersin Ön Koşulu
Bağlama I dersi için öğrencilerin mutlaka bir bağlaması olması gerekmektedir.
Kaynaklar
Temel Bağlama Öğretimi, Servet Yaşar, Hazer Ofset, Afyonkarahisar 2015. Bağlama Eğitimi Yöntem ve Teknikleri, Savaş Ekici, Yurtrenkleri Yayınevi, Ankara 2018.
Notlar
Düzeyine uygun eserlerin notaları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nota ile ilgili temel kavramları tanır.Nota değerlerini porte üzerinde ve bağlama üzerinde yerlerini gösterir.Bağlama çalarken nasıl oturması gerektiğini gösterir.Doğru bağlama tutuşunu gösterir.Ellerini doğru konumlandırma ile ilgili örnekler verir. |
ÖÇ02 | Ellerini bağlama üzerinde nasıl konumlandıracağı ile ilgili örnekler verir.Doğru tezene tutuş pozisyonlarını gösterir. |
ÖÇ03 | Bağlamada boş tellerde birlik ve ikilik nota örneklerini porte ve bağlama üzerinde,tezene yönlerine ve nota vuruş değerlerine uygun şekilde okuyup çalar. |
ÖÇ04 | Bağlamada sağ ve sol tutuş pozisyonları ve uygulama biçimleri arasında ilişki kurar.Bağlamada boş tellerde dörtlük nota örneklerini porte ve bağlama üzerinde tezene yönlerine ve nota vuruş değerlerine uygun şekilde okuyup çalar. |
ÖÇ05 | Porte ve bağlama üzerinde dörtlük nota etüt ve egzersizlerini uygular.Birinci parmağın ses perdesine doğru pozisyonda basılmasını örnekler.Birinci parmak kullanımı ile ilgili etüt ve egzersizleri bağlamada uygular. |
ÖÇ06 | Birinci parmak kullanımı ile ilgili etüt ve egzersizleri bağlamada uygular.İkinci parmağın porte ve bağlama üzerinde yerlerini öğrenir ve bağlama üzerinde ses perdesine doğru pozisyonda basılmasının örnekler. |
ÖÇ07 | İkinci parmak kullanımı ile ilgili etüt ve egzersizleri bağlamada uygular.Üçüncü parmağın porte ve bağlama üzerinde yerlerini öğrenir ve bağlama üzerinde ses perdesine doğru pozisyonda basılmasının örnekler. |
ÖÇ08 | Ara Sınav |
ÖÇ09 | Birinci ve üçüncü parmağını bağlama üzerinde birlikte kullanır.Bağlama ve porte üzerinde birlik,ikilik ve dörtlük notaların birlikte kullanıldığı egzersiz ve etütleri uygular.Düzeyine uygun basit ezgileri çalar. |
ÖÇ10 | Porte ve bağlama üzerinde sekizlik nota etüt ve egzersizlerini uygular.Dördüncü parmağın porte ve bağlama üzerinde yerlerini öğrenir ve bağlama üzerinde ses perdesine doğru pozisyonda basılmasını örnekler.Düzeyine uygun basit ezgileri çalar. |
ÖÇ11 | Birinci,ikinci ve dördüncü parmağını bağlama üzerinde birlikte kullanır.Bağlama ve porte üzerinde birlik,ikilik ve dörtlük ve sekizlik notaların birlikte kullanıldığı egzersiz ve etütleri uygular. |
ÖÇ12 | Bağlama üzerinde farklı parmak pozisyonlarını uygular. |
ÖÇ13 | Porte üzerinde ses değiştirici işaretleri tanır.Bağlama üzerinde ses değiştirici işaretlere ses perdelerine basar. |
ÖÇ14 | Bağlama üzerinde farklı parmak pozisyonlarını uygular. |
ÖÇ15 | Final Sınavı |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Nota Eğitimi | Temel nota çalışmaları yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | Ritim Notasyonu | Ritim notasının dizek üzerinde gösterilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Ritim Çalgısı Akort Yöntemleri | Ritim çalgılarında kullanılan derilerin yapısının ve çeşitlerinin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Ritim Çalgısı Akort Yöntemleri | Ritim çalgılarında kullanılan akort araç gereçlerinin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Ritim Çalgısı Akort Yöntemleri | Basit ritim kalıplarının okunması yazılması. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Basit Ritim Kalıpları. | Basit ritim kalıplarının okunması yazılması. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Basit Ritim Kalıpları. | Düzeyine uygun etüt ve egzersiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Birlikte ve tek başına çalma çalışmaları. | Düzeyine uygun etüt ve egzersiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Birlikte ve tek başına çalma çalışmaları. | Düzeyine uygun etüt ve egzersiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | 2/4'lük ritim tartım çalışmaları. | Düzeyine uygun etüt ve egzersiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | 3/4'lük ritim tartım çalışmaları. | Düzeyine uygun etüt ve egzersiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | 4/4'lük ritim tartım çalışmaları. | Düzeyine uygun etüt ve egzersiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | 6/8'lik ritim tartım çalışmaları. | Düzeyine uygun etüt ve egzersiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | 6/8'lik ritim tartım çalışmaları. | Düzeyine uygun etüt ve egzersiz çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |