Genel Bilgi
Kod | SD0676 |
Ad | Mikrodenetleyicilere Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET ESEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Mikrodenetleyicleri yazılım ve donanım olarak bilen, Mikrodenetleyici kullanarak elektronik temel düzeyde devreler tasarlayan, C, C sharp, Python yazılım dillerini kullanarak programlar yazan, Nesnelerin interneti (IOT) temel kavramlarını bilen ve bu teknolojileri kullanarak temel düzeyde projeler tasarlayan ve uygulayan öğrencilerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Mikrodenetleyicilerin donanımsal ve yazılımsal teknolojileri, temel elektronik kontrol elemanlarının tanıtımı ve kontrolü. Nesnelerin interneti(IOT) teknolojilerini tanınması ve kullanılması.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Mikrodenetleyiciler ile Elektronik Kitabı - Devrim Çamoğlu Dikey eksen
Notlar
Ders notu ve sunular. Doç. Dr. Mehmet ESEN
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikrodenetleyici temel mimarilerini tanır |
ÖÇ02 | Bit, byte, yazmaç, bellek, rom, değişkenler, diziler terimlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Program yükleyicileri ve yardımcı yazılımları tanır ve kurar |
ÖÇ04 | Program yapısı; Döngüleri, fonksiyonları kesmeleri açıklar. |
ÖÇ05 | Program yapısı; karar komutları, if then else, zamanlayıcı komutları terimlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Temel elektronik ;elemanlar, gerilim, akım, güç, kontrol elemanlarını açıklar. |
ÖÇ07 | Devre tasarlama, kablolama, breadboard , direnç, sensörler konularını açıklar. |
ÖÇ08 | Mantık yapılarını bilir ve uygun if yapılarını oluşturur. |
ÖÇ09 | Arayüzleri tanır; I2C, UART, USART, SPI haberleşme konularını açıklar. |
ÖÇ10 | Programlanabilir analog, dijital giriş, çıkış, örnekleme, analog dijital örnekleme konularını açıklar. |
ÖÇ11 | Nesnelerin interneti(IOT) kavramlarını bilir; ağ kontrol elemanları, iletişim kontrol elemanlarını açıklar ve kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrodenetleyici temel mimarileri | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bit, byte, yazmaç, bellek, rom, değişkenler, diziler | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Program yükleyiciler, yardımcı yazılımlar | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Program yapısı; Döngüler , fonksiyonlar kesmeler | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
5 | Program yapısı; karar komutları, if then else, zamanlayıcı komutları | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Temel elektronik ;elemanlar, gerilim, akım, güç, kontrol elemanları | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
7 | Devre tasarlama, kablolama, breadboard , direnç, sensörler | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Arayüzler; I2C, UART, USART, SPI | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Programlanabilir analog, dijital giriş, çıkış, örnekleme, analog dijital örnekleme | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Modüller, yardımcı devre kartları | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Kütüphaneler | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Kütüphaneler 2 | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
14 | Nesnelerin interneti kavramları; ağ kontrol elemanları, iletişim kontrol elemanları | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Nesnelerin interneti uygulamaları; projeler | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |