Genel Bilgi
Kod | SD0462 |
Ad | Pestisitlerin Sucul Canlılar Üzerindeki Etkileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. SELÇUK DUMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. SELÇUK DUMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Pestisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri
Dersin İçeriği
Pestisitlerin akuatik sistemlerdeki varliği ve toksisitesi, Pestisitlerin sucul canlılar üzerindeki hematolojik, immünolojik ve histopatolojik etkileri, Pestisitlerin sucul canlıların popülasyonları üzerindeki etkileri
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pestisitlerin sınıflandırılmasını açıklar |
ÖÇ02 | İnsektisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkilerini açıklar |
ÖÇ03 | Akarisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkilerini açıklar |
ÖÇ04 | Nematisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkilerini açıklar |
ÖÇ05 | Fungisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkilerini açıklar |
ÖÇ06 | Herbisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkilerini açıklar |
ÖÇ07 | Bakterisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkilerini açıklar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pestisitlerin sınıflandırılması1 | Pestisitlerin sınıflandırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Pestisitlerin sınıflandırılması2 | Pestisitlerin sınıflandırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Pestisitlerin sınıflandırılması3 | Pestisitlerin sınıflandırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | İnsektisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri1 | İnsektisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | İnsektisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri2 | İnsektisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Akarisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri1 | Akarisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Akarisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri2 | Akarisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | Nematisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri1 | Nematisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Nematisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri2 | Nematisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Fungisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri1 | Fungisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Fungisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri2 | Fungisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Herbisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri1 | Herbisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Herbisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri2 | Herbisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Bakterisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri | Bakterisitlerin balıklar ve suda yaşayan diğer organizmalar üzerindeki olumsuz etkileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |