Genel Bilgi
Kod | VPT 523 |
Ad | Bakteriyel Hastalıklar Patolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET AYDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Hayvanlarda görülen bakteriyel hastalıkların patogenezlerinin genel ilkeleri ile bu hastalıklarda görülen temel patolojik değişikliklerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Evcil hayvanlarda bakteriyel etiyolojili hastalıkların sistemik ve genel düzeyde patolojisi
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Erer H, Çiftçi MK. 2021. Veteriner Sistemik Patoloji, I ve II. Cilt. Selçuk Üniversitesi Basımevi; Hazıroğlu R. Milli ÜH.2001. Veteriner Patoloji, I. Cilt ve Cilt II. Medipress; Maxie GM.2015. Jubb, Kennedy & Palmer's Pathology of Domestic Animals (3 Cilt), Elsevier
Notlar
Ders notu ve Güncel literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bakteriyel hastalıkların patogenezinin genel ilkelerini tanımlar |
ÖÇ02 | Bakteriyel hastalıklarda meydana gelen fizyopatolojik değişiklikleri özetler |
ÖÇ03 | Bakteriyel etkenlerin tanınmasında kullanılan özel laboratuvar tekniklerini test eder |
ÖÇ04 | Bakteriyel hastalıklar hakkında ortaya çıkan son gelişmeleri tartışır |
ÖÇ05 | Bakterilerin bulaşma ve yayılma yollarını yazar |
ÖÇ06 | Bakteriyel hasarın mekanizmalarını sıralar |
ÖÇ07 | Bakteriyel hastalıklara karşı oluşan yangısal yanıt tiplerini ayırt eder |
ÖÇ08 | Bakteri ve konak arasında oluşan interaksiyonları ilişkilendirir |
ÖÇ09 | Evcil hayvanlarda bakteriyel hastalıklarda makroskobik teşhis yöntemlerini uygular |
ÖÇ10 | Evcil hayvanlarda bakteriyel hastalıklarda mikroskobik teşhis yöntemlerini kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Veteriner patoloji alanında temel kavramları tanımlar, | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Veteriner patoloji alanına türlere özgü hastalıkları açıklar | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanına özgü temel patoloji kavramları tanımlar ve bu kavramları kullanır, | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanına ilgili numunelerin laboratuvar işlemlerini öğrenir ve değerlendirmesini öğrenir | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanına ilgili numuneleri mikroskopta inceler | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanında numunelerin sonuçlarını yorumlar | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner, Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırmalar yapar | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanında hastalık teşhislerini yapar ve hastalıktan korunmak için gerekli tedbirlerin alınması sağlar, | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner alanda hayvan türlerine göre tümörlerin teşhisini sağlar, | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanında son bilimsel gelişmeler çerçevesinde tanı yöntemlerini kullanır, | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hayvan hastalıkları ve zoonoz karakterli hastalıkların belirlenmesi amacıyla saha taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veteriner patoloji alanında hayvan hastalıklarının tanısı belirler ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli birimlerle işbirliği ve danışmanlık yapabilir, | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Veteriner patoloji alanında birçok türde saptanan hastalık ve tümörlerin prognozu hakkında verileri raporlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bakteri ve yapısına genel bakış | Ders notu ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bakteriyel hastalıkların patogenezinin genel ilkeleri | Ders notu ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bakteriyel hastalıklarda meydana gelen fizyopatolojik değişiklikler | Ders notu ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Bakteriyel etkenlerin tanınmasında kullanılan özel teknikler | Ders notu ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bakterilerin bulaşma ve yayılma yolları | Ders notu ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bakteriyel hasarın mekanizmaları | Ders notu ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınav soru hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Bakterilerin bağışıklıktan kurtulma yolları | Ders notu ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Bakteriyel hastalıklar hakkında ortaya çıkan son gelişmeler | Ders notu ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bakteriyel hastalıklara karşı oluşan yangısal yanıt tipleri | Ders notu ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Eksudatif bakteriyel hastalıkların patolojisi | Ders notu ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Bakteriyel hastalıklarda makroskobik teşhis yöntemleri | Vaka tartışma ve nekropsi uygulaması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
14 | Bakteriyel hastalıklarda mikroskobik teşhis | Vaka tartışma, mikroskop uygulaması ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Bakteriyel hastalıkların patolojik teşhisinde laboratuvar uygulamaları | Laboratuvar uygulaması ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav soru hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav soru hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,24 | ||
AKTS | 2 AKTS |