Genel Bilgi
Kod | VPT 512 |
Ad | Sinir Sistemi Patolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet Önder KARAYİĞİT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sinir sisteminde görülen hastalıkların etiyolojisi, patogenezi, makroskobik ve mikroskobik bulgularının gösterilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Evcil hayvanlarda sinir sistemini etkileyen viral, bakteriyel, paraziter ve toksik hastalıkların patogenezi, makroskobik ve mikroskobik görünümleri incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
YOKTUR
Kaynaklar
Erer H, Çiftçi MK. 2021. Veteriner Sistemik Patoloji, I ve II. Cilt. Selçuk Üniversitesi Basımevi; Hazıroğlu R. Milli ÜH.2001. Veteriner Patoloji, I. Cilt ve Cilt II. Medipress; Maxie GM.2015. Jubb, Kennedy & Palmer's Pathology of Domestic Animals (3 Cilt), Elsevier
Notlar
Ders notu ve güncel literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sinir sisteminin gelişim bozukluklarını sıralar |
ÖÇ02 | Sinir sisteminin sitopatolojisini tanımlar |
ÖÇ03 | Meninksler ve hastalıklarının patolojisini tartışr |
ÖÇ04 | Nörodejeneratif hastalıkların patolojisini tanımlar |
ÖÇ05 | Santral sinir sisteminin paraziter enfeksiyonlarını ve önemini açıklar |
ÖÇ06 | Santral sinir sisteminin viral hastalıklarını listeler |
ÖÇ07 | Sinir sisteminin diğer yangısal hastalıklarını ve nedenini açıklar |
ÖÇ08 | Sinir sitemi hastalıklarının patogenezini tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Veteriner patoloji alanında temel kavramları tanımlar, | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Veteriner patoloji alanına türlere özgü hastalıkları açıklar | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanına özgü temel patoloji kavramları tanımlar ve bu kavramları kullanır, | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanına ilgili numunelerin laboratuvar işlemlerini öğrenir ve değerlendirmesini öğrenir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanına ilgili numuneleri mikroskopta inceler | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanında numunelerin sonuçlarını yorumlar | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner, Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırmalar yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanında hastalık teşhislerini yapar ve hastalıktan korunmak için gerekli tedbirlerin alınması sağlar, | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner alanda hayvan türlerine göre tümörlerin teşhisini sağlar, | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanında son bilimsel gelişmeler çerçevesinde tanı yöntemlerini kullanır, | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hayvan hastalıkları ve zoonoz karakterli hastalıkların belirlenmesi amacıyla saha taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veteriner patoloji alanında hayvan hastalıklarının tanısı belirler ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli birimlerle işbirliği ve danışmanlık yapabilir, | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Veteriner patoloji alanında birçok türde saptanan hastalık ve tümörlerin prognozu hakkında verileri raporlar. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması. | Ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sinir sisteminin gelişim bozuklukları ve nedenleri | Ders notu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sinir sisteminde gelişim bozukluklarına neden olan viral hastalıkların patolojisi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Sinir sisteminin sitopatolojisi | İnternetten araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Meninksler ve ilgili hastalıkların patolojisi | Slayt inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Beyin travmaları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Sinir sisteminin dolaşım bozuklukları ve nörodejeneratif hastalıklar | Ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Myelinopatiler | Ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Santral sinir sisteminin pyojenik enfeksiyonları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Santral sinir sisteminin viral hastalıkları | İnternetten araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Santral sinir sisteminin paraziter enfeksiyonları | Slayt inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Santral sinir sisteminin toksik nedenli patolojileri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sinir sisteminin diğer yangısal hastalıkları | Ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Öğrenci sunumları ve kritik verme | Ödev yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlıığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |