VPT 510 Bilimsel araştırma teknikleri, makale yazımı ve etik (Z)

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod VPT 510
Ad Bilimsel araştırma teknikleri, makale yazımı ve etik (Z)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet Önder KARAYİĞİT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

*Bilimsel bir makalenin temel özelliklerinin nelerdir, *Giriş, gelişme ve sonuçlar nasıl ifade edilir, *Altı yapmanın temel özellikleri nelerdir, *Kitap veya tez yazımında dikkat edilecek hususular *Bilgi kaynakları ve bunların kullanımı ve yararlanma düzeyler *İlk kaynak neden önemlidir *Etik ve mesleki etik nedir, niçin önemlidir, etiğin önemli özellikleri nelerdir.

Dersin İçeriği

Öğrencilere bilimsel çalışmalarda hazırlık aşaması, çalışma kurgusu, çalışma planlaması, uygulanacak metotlar, veri değerlendirmesi ve etik kuralları hakkında bilgi sunulacak. Ders Sağlık Bilimleri Enstitüsünce verilen zorunlu bir derstir

Dersin Ön Koşulu

YOKTUR

Kaynaklar

Alaçam E. Bilimsel Etkinlik ve Yayım, Medisan Yayınevi, 2001; Alaçam E. Bilimsel Araştırma ve Bulguların Yayımı, Medisan Yayınevi, 2012

Notlar

Ders notu ve güncel literatür


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel yazım kurallarını tanımlar
ÖÇ02 Bilim felsefesi ve temel kuralların önemini açıklar
ÖÇ03 Plagiarism, paratigma, biyografi ve bibliyografi nedir nasıl kaydedileceğini tanımlar
ÖÇ04 Bilgi kaynakları ve bilgi depolarını sıralar
ÖÇ05 Bilimsel toplantıların önemini açıklar
ÖÇ06 Bilimde uygulanması gereken etik kuralları listeler
ÖÇ07 Makale yazım kurallarını ve sonuçlarala ilişkisini tartışır
ÖÇ08 Bilimsel etiği tanımlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Veteriner patoloji alanında temel kavramları tanımlar,
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Veteriner patoloji alanına türlere özgü hastalıkları açıklar
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Veteriner patoloji alanına özgü temel patoloji kavramları tanımlar ve bu kavramları kullanır,
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Veteriner patoloji alanına ilgili numunelerin laboratuvar işlemlerini öğrenir ve değerlendirmesini öğrenir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Veteriner patoloji alanına ilgili numuneleri mikroskopta inceler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Veteriner patoloji alanında numunelerin sonuçlarını yorumlar
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Veteriner, Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırmalar yapar 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Veteriner patoloji alanında hastalık teşhislerini yapar ve hastalıktan korunmak için gerekli tedbirlerin alınması sağlar,
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Veteriner alanda hayvan türlerine göre tümörlerin teşhisini sağlar,
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Veteriner patoloji alanında son bilimsel gelişmeler çerçevesinde tanı yöntemlerini kullanır,
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hayvan hastalıkları ve zoonoz karakterli hastalıkların belirlenmesi amacıyla saha taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Veteriner patoloji alanında hayvan hastalıklarının tanısı belirler ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli birimlerle işbirliği ve danışmanlık yapabilir,
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Veteriner patoloji alanında birçok türde saptanan hastalık ve tümörlerin prognozu hakkında verileri raporlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar,


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması. Ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bilimsel anlamda bilimin felsefesi ve temel kavramları Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Bilgi kaynakları ve bilgi depoları nelerdir Slayt inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Bilgi ve bilimsel bilginin genel özellikleri İnternetten araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Bilimsel düşünce nedir, amaçları nelerdir, Ödev yapma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Bilimsel gelişmenin tarihçesi, niteliği ve bilimsel araştırmanın genel özellikleri. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Araştırmanın aşamaları, araştırmayı oluşturan faktörler, araştırma probleminin seçimi, araştırma probleminin ortaya konulması Ders kitabı okuma, slayt inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bilim adamının genel özelikleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Bir eserin yazımında dikkat edilecek yazım kuralları, bir eserin künyesi nelerdir Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Dergilerde yayın kurulları ve hakem kurulunun görevler, kitap yazımı usulleri, kitap çeşitleri, kitap veya derginin içeriği, hakkında bilgiler Slayt inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Kaynakça yazımında dikkat edilecek kurallar, kaynakça olarak gösterilecek kitap veya makalenin gösterilmesinde dikkat edilecek kurallar, editörlü kitapların kaynakçada gösterilme şekli hakkında bilgiler. Ödev yapma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Tezde; başlık ve özet nasıl olmalı, giriş neleri kapsamalı, materyal ve metot kısmında nelere dikkat edilmeli, sonuçlar nasıl yazılmalı ve bilimsel tartışma nasıl yazılmalı İnternetten araştırma yapma, ödev yapma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Etik genel kuralları, mesleki etiğin önemi, etiğin kişiler arası ilişkilerdeki önemi ve mesleki saygınlığa olan katkıları nelerdir. Kaynak okuma, ders notu okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Öğrenci sunumları ve kritik verme Slayt inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları I Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 95
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,80
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.02.2025 04:01