FELZ213 Sembolik Mantık 1

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ213
Ad Sembolik Mantık 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Ömer KIZILTAN
Dersin Öğretim Elemanı Ömer KIZILTAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Modern mantıktaki yeni eğilimleri ve mantık teoremlerini ve sembollerini irdelemek.

Dersin İçeriği

Doğruluk fonksiyonu mantığı problemleri, çözümleyici çizelge kuralları, çözümleyici çizelge denetleme yöntemlerini içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Özlem, D. (2019). Mantık. İstanbul: Notos. Kutlusoy, Z. (2003). Temel Sembolik Mantık. Ankara: Art.

Notlar

Çüçen, A. K. (2020). Mantık. (12.b.). Bursa: Sentez


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Klasik mantık ile sembolik mantık farkını ayırt eder
ÖÇ02 Sembolik mantığın ana eklemlerini kavrar
ÖÇ03 Sembolik mantıkta ara eklemleri bilir
ÖÇ04 Sembolik mantıkta verilen günlük dil ifadesini sembolik dile çevirir.
ÖÇ05 Sembolik dilde verilen bir önermeyi günlük dile çevirir
ÖÇ06 Doğruluk fonksiyonu mantığında denetleme yöntemlerini kavrar.
ÖÇ07 Doğruluk fonksiyonu mantığı problemlerini çözer.
ÖÇ08 Çözümleyici çizelge kurallarını uygular.
ÖÇ09 Çözümleyici çizelge denetleme yöntemlerini uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Klasik mantık ve sembolik mantık farkı Genel olarak konuları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Önermeler Mantığı: Önerme ve yapısı Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Önerme eklemlerinin fonksiyonları ve sembolleştirme Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Doğruluk değeri analizi: karma doğruluk çizelgeler Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Önermelerin doğruluk değerini ve doğruluk fonksiyonu statülerini bulma Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Doğruluk değeri tablosunda önermlerin tutarlılığını ve geçerliliğini bulma Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Eşdeğerlik bulma, önerme kümelerinin tutarlılığını bulma Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ağaç yöntemi ile denetleme ve kuralları Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Önermelerin statülerini ağaç yöntemi ile bulma Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Önermelerin eşdeğerliğini ağaç yöntemi ile bulma Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Önerme kümelerinin tutarlığını ağaç yöntemi ile bulma Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Çıkarımların geçerliğini ağaç yöntemi ile bulma Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Genel alıştırmalar Konuların genel tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme Konuların genel tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 63
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,52
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2024 12:04