Genel Bilgi
Kod | UA513 |
Ad | Arazi Bilgi Sistemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Arazi kaynaklarının etkin kullanımının sağlanması. Arazinin yönetimine dair tüm faaliyetleri kapsar. Arazi yönetim sistemlerinin yapılandırılması ve geliştirilmesi öğretilecektir.
Dersin İçeriği
Arazi Bilgi Sistemlerinin (ABS) kavramsal gelişimi, fonksiyonları, kurulması ve yaşatılması için gereksinimler. Sürdürülebilir bir arazi yönetimi için arazi idaresi politikaları ve stratejilerinin geliştirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Arazi Bilgi Sistemi ders Notu
Notlar
ITU Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Arazi Bilgi Sistemleri hakkında genel bilgileri öğrenir |
ÖÇ02 | Coğrafi Bilgi Sistemleri hakkında genel bilgileri öğrenir |
ÖÇ03 | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile arazi bilgi sistemi arasında bağlantı kurabilir |
ÖÇ04 | Arazi Bilgi Sistemleri sistem mimarisi ve tasarım işlevlerini kavrayabilir |
ÖÇ05 | Arazi Bilgi Sisteminde analiz yapabilir |
ÖÇ06 | ABS sistemini tasarlamayı ve gerçekleştirmeyi kavrayabilir ve uygulayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerini işleyerek fiziksel ve atmosferik değişkenleri hesaplama ve yorumlama yeteneğine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzaktan Algılama tekniklerini kullanarak CBS projeleri için veri hazır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | CBS teknikleri ile coğrafi veriyi analiz etme ve yorumlamaya yeterlilik kazanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirleme, çözme, çözüme yönelik uygulama geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerinden bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme yeteneğini edinir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alan Bigi Sistemleri tanımları ve teorik kavramlar | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | CBS ve ABS tanımları ve teorik kavramlar | Uygulama ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Alan bilgi sistemi de kullanılan obje ve sınıf tanımlamaları 1 | Uygulama ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Alan bilgi sistemi de kullanılan obje ve sınıf tanımlamaları 2 | Uygulama ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kentsel ve kırsal alanlarda arazi yönetimi 1 | Uygulama ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kentsel ve kırsal alanlarda arazi yönetimi 2 | Uygulama ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Dünyada ve Türkiyede arazi kullanım politikaları | Uygulama ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | ABS tasarımı ve uygulaması 1 | Uygulama ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | ABS tasarımı ve uygulaması 2 | Uygulama ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ülkemizde ABS sistemlerinden örneklemeler | Uygulama ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ödev konularının verilmesi ve tartışılması 1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ödev konularının verilmesi ve tartışılması 2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Genel Değerlendirme 1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme 2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |