DUAS801 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DUAS801
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NAZIM AKSAKER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NİYAZİ ARSLAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. TOLGA ÇAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MAHMUT ÇETİN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CENK DÖNMEZ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HACI MUSTAFA KANDIRMAZ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. OZAN ŞENKAL (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. AHMET ÇİLEK (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BEKİR YİĞİT YILDIZ (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin belirli bir konuda hazırlanmış yayınların araştırması yaparak, araştırılan konuda bilgi toplama, topladıkları bilgiyi sentezleyerek rapor haline getirip sunmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bir araştırma konusu hakkında seminer hazırlamak, yazılı ve görsel malzemeler eşliğinde sözlü olarak sunmak.

Dersin Ön Koşulu

Ders için ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Bilimsel tez yönergeleri, kaynakça yazım yöntemleri ile ilgili yayınlar

Notlar

Seminer konusuna uygun kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenir.
ÖÇ02 Topladığı bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme yeteneği kazanır.
ÖÇ03 Elde ettiği sonuçları bilimsel bir rapor haline getirme beceri kazanır.
ÖÇ04 Yazılı, sözlü ve görsel ifade becerisini geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uydu verilerini işleyerek fiziksel ve atmosferik değişkenleri hesaplama ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzaktan Algılama tekniklerini kullanarak CBS projeleri için veri hazır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal CBS teknikleri ile coğrafi veriyi analiz etme ve yorumlamaya yeterlilik kazanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirleme, çözme, çözüme yönelik uygulama geliştirme becerisi kazanır 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uydu verilerinden bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme yeteneğini edinir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer konusunun belirlenmesi, seminer hazırlama teknikleri Bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
2 Yayın ve araştırma etiği, Literatür araştırması Literatürlerin okunması, analiz edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Etkin sunumda yazılı ve görsel materyalin, iletişim ve beden dili ile zamanlamanın önemi. Soru-cevap yöntemi. Literatür araştırması Literatürlerin okunması, analiz edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
4 Literatür araştırması I Literatürlerin okunması, analiz edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
5 Literatür araştırması II Literatürlerin okunması, analiz edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Yöntemin belirlenmesi Literatürün yöntem konusunda sentezlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Oluşturulan yöntem doğrultusunda veri toplama Literatürün yöntem konusunda sentezlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Veri toplama I Veri toplama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Veri toplama II Veri toplama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Elde edilen verilerin analizi I Veri toplama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Elde edilen verilerin analizi II Elde edilen verilerin analizi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Rapor hazırlama I Literatürün ve verilerin sentezlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Rapor hazırlama II Literatürün ve verilerin sentezlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Seminerin sunuma hazır hale getirilmesi Sunum için yazılı ve görsel teknikleri araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sözlü sunum için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sözlü sunum için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 140
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,60
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.09.2024 03:05