Genel Bilgi
Kod | MEDF736 |
Ad | Klinik Uygulamalı Dönem Projesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 20 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HASAN SUAT ARSLANTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi HASAN SUAT ARSLANTAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. IŞIL ÖCAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi SEVGÜL KÖSE (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Uygulamalı projeleri yazma ve düzenleme
Dersin İçeriği
Klinikte Uygulamalı Projeler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klinikte projeler nasıl yazılır öğrenir |
ÖÇ02 | Hastalara göre proje planlamasını öğrenir |
ÖÇ03 | Projelerin uygulanmasını bilir |
ÖÇ04 | Hastalıkları sınıflamasını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık örgütlerinin fonksiyonlarını listeler ve açıklar; ulusal ve uluslararası sağlık kuruluşlarının nasıl örgütlendiğini açıklar; kliniklerin nasıl yönetildiğini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medikal Fiziğin kendi geleceğinde nitelikli servis için gerekli teknik altyapıyı açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medikal Fizik konusuyla ilgili olarak Avrupa Topluluğuna ait ve ulusal yasal çerçeveleri, düzenlemeleri, rehberleri ve uygulama kodlarını açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medikal Fiziği kapsayan alanlarda yapıyı, fonksiyonu, karakteristiği ve sınırlamaları açıklayabilmek için fiziksel kavramlar, prensipler ve teorileri detaylı ve sayısal olarak kullanır; medikal cihazların medikal fiziğin kendi alanındaki kullanımını açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Detaylı ve niceliksel olarak iyonlaştırıcı radyasyonun (elektromanyetik, elektronlar, iyonlar, nötronlar) ve diğer fiziksel ajanların (elektrik enerjisi, statik elektrik/magnetik alanlar, iyonize olmayan elektromanyetik radyasyon, vibrasyon, ses ve ultrason, lazer) özelliklerini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İyonlaştırıcı radyasyonun ve medikal cihazlarla bağlantısı olan farklı fiziksel ajanların faydalı ve ters/zararlı biyolojik etkilerini biyolojik modellerle sayısal olarak açıklar. Biyolojik etkinin büyüklüğünü etkileyen faktörleri açıklar. Kliniksel çıktıları geliştirmek için manipülasyon yollarını açıklar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her fiziksel ajanla ilgili olarak deterministik/stokastik, erken/geç, teratogenik/genetik etkileri açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medikal Fizik uygulama alanında sistematik bir biçimde bir şeyi gözden geçirebilmek için Genel Fizik, Medikal Fizik ve Sağlık Fiziğiyle ilgili literatür içerisinden bir liste çıkarır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin genel kavramlarını, prensiplerini ve teorilerini medikal cihazların klinikteki kullanımları, iyonlaşma radyasyonuyla ilgili emniyet/risk yönetimi gibi konularla ilgili olarak klinik problemlerine uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin genel kavramlarını, prensiplerini ve teorilerini, kliniksel çevreye yeni cihazları ve ilgili teknikleri transfer etmek için kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kliniksel ve biyomedikal verilerin analizi için istatistiksel paketler kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan değişik dosimetrik nicelikleri tanımlar ve açıklar; dozimetrik nicelikler arasındaki bağıntıyı açıklar (enerji akısı, kerma, soğurulan doz). | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Titiz ve özenli bir istatistiksel tabana dayanan ve sayısal olan kliniksel ve biyomedikal çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İyonlaştırıcı radyasyonun hastaya verilmesi sırasında yöntem belirler ve bu yöntemi geliştirmek için değişik uygulamalar tasarlar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dönem projesi nedir? | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dönem projesi nasıl yapılır? | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Proje konuları nelerdir? | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Proje konuları | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Proje konusunun belirlenmesi | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Proje danışmanı ile proje hazırlıkları | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Proje önerisi ve sunulması | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Projenin gerçekleşmesi için yapılacak çalışmalar | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Deneysel ve gözlem yapılması | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Deney veyea gözlem sonuçlarının toplanması | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sonuçların planlanması ve grafiklendirilmesi | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sonuçların yazılması | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Sonuçların değerlendirilmesi ve istatistik | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Sonuçların karşılaştırılması | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Sonuçların sunulması | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 24 | 10 | 240 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 24 | 10 | 240 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 491 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 19,64 | ||
AKTS | 20 AKTS |