Genel Bilgi
Kod | MEDF712 |
Ad | Dönem Projesi Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Enstitü Proje |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Medikal fizik, bilim felsefesi, araştırma metodolojisi, sunum teknikleri ve etik hakkında bilgilendirmek, bilimsel tartışma kültürünün oluşturmak
Dersin İçeriği
Medical fizik, bilim felsefesi, araştırma metodolojisi, sunum teknikleri ve etik, bilimsel tartışma adabı
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Medical fizik, bilim felsefesi, araştırma metodolojisi, sunum teknikleri kitapları
Notlar
İnternet araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Medikal fizik hakkında sistematik bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Temel medikal fizik araştırma ve uygulama metodları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Bilim felsefesini kavrar ve çalışmalarını bu çerçevede gerçekleştirir |
ÖÇ04 | Çalışma ve araştırmalarını bilimsel çerçevede sunabilecek teknikleri bilir ve uygular |
ÖÇ05 | Etik temelleri bilir ve her türlü çalışmasında bu değerlere bağlı kalır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık örgütlerinin fonksiyonlarını listeler ve açıklar; ulusal ve uluslararası sağlık kuruluşlarının nasıl örgütlendiğini açıklar; kliniklerin nasıl yönetildiğini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medikal Fiziğin kendi geleceğinde nitelikli servis için gerekli teknik altyapıyı açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medikal Fizik konusuyla ilgili olarak Avrupa Topluluğuna ait ve ulusal yasal çerçeveleri, düzenlemeleri, rehberleri ve uygulama kodlarını açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medikal Fiziği kapsayan alanlarda yapıyı, fonksiyonu, karakteristiği ve sınırlamaları açıklayabilmek için fiziksel kavramlar, prensipler ve teorileri detaylı ve sayısal olarak kullanır; medikal cihazların medikal fiziğin kendi alanındaki kullanımını açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Detaylı ve niceliksel olarak iyonlaştırıcı radyasyonun (elektromanyetik, elektronlar, iyonlar, nötronlar) ve diğer fiziksel ajanların (elektrik enerjisi, statik elektrik/magnetik alanlar, iyonize olmayan elektromanyetik radyasyon, vibrasyon, ses ve ultrason, lazer) özelliklerini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İyonlaştırıcı radyasyonun ve medikal cihazlarla bağlantısı olan farklı fiziksel ajanların faydalı ve ters/zararlı biyolojik etkilerini biyolojik modellerle sayısal olarak açıklar. Biyolojik etkinin büyüklüğünü etkileyen faktörleri açıklar. Kliniksel çıktıları geliştirmek için manipülasyon yollarını açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her fiziksel ajanla ilgili olarak deterministik/stokastik, erken/geç, teratogenik/genetik etkileri açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medikal Fizik uygulama alanında sistematik bir biçimde bir şeyi gözden geçirebilmek için Genel Fizik, Medikal Fizik ve Sağlık Fiziğiyle ilgili literatür içerisinden bir liste çıkarır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin genel kavramlarını, prensiplerini ve teorilerini medikal cihazların klinikteki kullanımları, iyonlaşma radyasyonuyla ilgili emniyet/risk yönetimi gibi konularla ilgili olarak klinik problemlerine uygular. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin genel kavramlarını, prensiplerini ve teorilerini, kliniksel çevreye yeni cihazları ve ilgili teknikleri transfer etmek için kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kliniksel ve biyomedikal verilerin analizi için istatistiksel paketler kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan değişik dosimetrik nicelikleri tanımlar ve açıklar; dozimetrik nicelikler arasındaki bağıntıyı açıklar (enerji akısı, kerma, soğurulan doz). | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Titiz ve özenli bir istatistiksel tabana dayanan ve sayısal olan kliniksel ve biyomedikal çalışmalar tasarlar. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İyonlaştırıcı radyasyonun hastaya verilmesi sırasında yöntem belirler ve bu yöntemi geliştirmek için değişik uygulamalar tasarlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Medikal fiziğin konusu ve alanı | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür nasıl taranır | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Dönem projesi konusunun belirlenmesi | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Dönem projesinin hazırlanması | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Dönem projesi nasıl yürütülür | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Araştırmalarda bilimsel ve etik değerlerin gözetilmesi | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Deneylerde kullanılacak temel yöntemler | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Bilim felsefesi | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Sunum teknikleri | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Ödev Çalışması-1 | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Ödev Çalışması-2 | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ödev Çalışması-3 | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dönem projesi | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili alanla ilgili toplanılan bilgilere çalısır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili alanla ilgili toplanılan bilgilere çalısır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,60 | ||
AKTS | 5 AKTS |